Nowy Ford Mustang nie rozczaruje brakiem mocy. Oferuje nawet 507 KM
Najnowszy Ford Mustang nie tylko świetnie wygląda - jest też bardzo szybki. Amerykanie pochwalili się specyfikacją swojego kultowego modelu. Osiągi i możliwości tego modelu nikogo nie powinny rozczarować.
W dobie elektromobilności jest jeszcze miejsce na klasyczne auta spalinowe - choć jest to ich ostatni oddech. Amerykanie wiedzą, że musi więc to być coś naprawdę wyjątkowego. Nowy Ford Mustang nie tylko cieszy oko swoim wyglądem, ale też nie rozczarowuje specyfikacją. Dane techniczne najnowszej generacji wyglądają bardzo obiecująco!
Ford Mustang 2023. Od 320 do 507 KM pod maską. Na brak mocy narzekać nie można
Gama jednostek napędowych w tym modelu została ograniczona do dwóch pozycji - tych najbardziej sprawdzonych i cenionych przez klientów.
Ofertę otwiera silnik 2.3 Ecoboost. Nowy wariant tej jednostki został wzmocniony i dopracowany. Teraz bazowy model dostarczy kierowcy 320 KM i 474 Nm momentu obrotowego. Moc trafia tutaj na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Opcją jest zaś 10-biegowy automat.
Manualna skrzynia będzie jednak dobrym wyborem. Dlaczego? Otóż wyposażono ją w system automatycznych międzygazów, co pozwoli na dobrą zabawę w czasie jazdy po krętych drogach lub na torze wyścigowym.
Jednocześnie Ford zapowiada, że mocniejszy od poprzednika wariant Ecoboost będzie zarazem oszczędniejszy. Tym samym wybór podstawowego wariantu wcale nie oznacza podjęcia gorszej decyzji.
Ford Mustang zachował silnik V8. Jednostka Coyote zyskała nowy wariant Dark Horse
Choć sama konstrukcja tego silnika nie uległa rewolucyjnym zmianom, to jednak inżynierowie Forda nie zrezygnowali z kilku usprawnień. Wzmocnienia bloku i nowa miska olejowa mają zapewnić większą wydajność tej jednostki.
Dostaniemy tutaj 487 KM i 562 Nm momentu obrotowego w standardzie. Wystarczy jednak postawić na sportowy wydech, który będzie wyposażeniem opcjonalnym, aby uzyskać sześć dodatkowych koni mechanicznych (i 4 niutonometry).
Wersja Dark Horse przeszła dodatkowe usprawnienia, za które odpowiada dział Ford Performance. Pojawiły się tutaj kute tłoki i korbowody, inaczej wyważony i wzmocniony wał korbowy, oraz inny wałek rozrządu.
Przesunięto też odcinkę do 7500 obrotów, co pozwoliło na uzyskanie 507 KM i 566 Nm. Ważniejsze jest jednak to, że zmienił się przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego, co wpłynie na osiągi tego auta.
Tutaj także do wyboru jest 6-biegowa manualna skrzynia Tremec, lub 10-biegowy automat.
Auto trafi do Europy - ale chwilę na nie poczekamy
Produkcja i sprzedaż nowego Mustanga ruszą już w lecie w przyszłym roku. Bliżej tego terminu powinniśmy poznać europejską ofertę tego auta - w tym jego ceny.