Tak brzmi amerykański pogromca Porsche 911 GT3. Dźwięk sprężarki robi wrażenie!
Czy świetny czas Porsche 911 GT3 na Nurburgringu może być zagrożony? Owszem! Ford Mustang GTD ma wszystko, aby pobić legendę z Zuffenhausen. Amerykanie nie próżnują i katują swoje nowe dziecko w "Zielonym Piekle".
- Ford Mustang GTD to drogowe wydanie wyścigowego modelu GT3
- Konstrukcję rozwija Multimatic, który jest też odpowiedzialny za produkcję
- Nowy Mustang będzie limitowany, a w Polsce kosztuje ogromne pieniądze
Amerykanie pokazują odwagę. Dotychczas ich auta dobrze radziły sobie w wyścigach, ale drogowe wersje nigdy nie miały przewagi nad europejskimi samochodami. Były oczywiście wybitne projekty, takie jak Viper ACR, czy Corvette ZR1, ale przykładowo Porsche 911 GT3 zawsze utrzymywało solidną przewagę. Aż do teraz.
Do gry wkracza samochód, który może wyprzedzić legendę z Zuffenhausen w miejscu, w którym mierzą się wszyscy producenci. Jest to oczywiście Nurburgring, a pojazd, o którym mowa, to Ford Mustang GTD.
"Błękitny owal" idzie na całość. Wyścigowa maszyna zyskuje drogowy wariant, ale zachowuje wszystkie cechy torowego wariantu. Mowa tutaj między innymi o unikalnej konstrukcji, czy o zawieszeniu typu push-rod. Dodano nawet okienko, aby można było je podziwiać w akcji.
Teraz Ford Mustang GTD przechodzi intensywne testy w Zielonym Piekle. Oczywiście Porsche 911 GT3 pozostaje punktem odniesienia
Nagrania z tak zwanych "Industry Pool" (testy dla producentów, kiedy cały tor jest do ich dyspozycji) robią wrażenie. Niebieski Mustang GTD nie tylko pokonuje w ekspresowym tempie wszystkie zakręty, ale przede wszystkim robi to w akompaniamencie cudownie gadającego V8.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć film z testów Forda Mustanga GTD na Nurburgringu. Odpalcie głośniki! - WIDEO
Jednostka w Mustangu GTD jest wspierana sprężarką mechaniczną i generuje aż 800 KM. Moc na tylną oś przekazuje tutaj 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia, opracowana specjalnie dla tego auta.
Na najnowszym filmie widać, że konfiguracja samochodu jest już bliska finalnej, a przyczepność w zakrętach robi ogromne wrażenie. To sugeruje, że Ford Mustang GTD ma ogromne szanse na to, aby przebić czas wykręcony przez Porsche 911 GT3 RS. Dla przypomnienia: niemiecki samochód pokonał Zielone Piekło w 6:54.99 minuty.
Zaproszenie Jima Farleya wciąż jest aktualne
Szef Forda już jakiś czas temu rzucił wyzwanie, aby szefowie kilku największych firm zmierzyli się na torze wyścigowych w ich najlepszych samochodach. Oliver Blume w 911 GT3 bez problemu odnalazłby się za kierownicą, ale Ola Kallenius raczej nie należy do fanatyków szybkiej jazdy.