Ford ma swoją odpowiedź na Corvette C8? Mustang GTD to wielka niespodzianka

Oficjalnie zadebiutuje już za kilka godzin. Nim to jednak nastąpi możemy przedpremierowo pokazać Wam nowe dziecko marki z Dearborn. Ford Mustang GTD łączy w sobie auto drogowe i wyścigowe.

Plotek na temat tego auta nie brakuje. Wiele osób twierdzi, że Ford Mustang GTD to odpowiedź na Corvette C8, czyli wersja z centralnie umiejscowionym silnikiem. Ja mam inne podejrzenia - i coś czuję, że są one słuszne. Podzielę się nimi z Wami, a Wy tymczasem zobaczcie pierwsze zdjęcia tej odlotowej wersji "kucyka".

Ford Mustang GTD nie ma raczej centralnie umiejscowionego silnika. Ja kieruję wzrok w stronę wersji GT3

Od dawna mówiło się o koncepcji Mustanga z centralnie umiejscowionym silnikiem. Ja bym ją jednak włożył między bajki. Może i brzmi to kusząco, ale zdaje się być nierealne, zwłaszcza przy takim ukształtowaniu nadwozia.

Według nieoficjalnych informacji nowy Mustang ma bazować na platformie Forda GT i powstanie w firmie Multimatic. Z tym ostatnim elementem układanki można się zgodzić, przy pierwszym postawiłbym wielki znak zapytania i poddał go w wątpliwość.

Ford Mustang GTD

Czym jest więc Ford Mustang GTD, który zadebiutuje dzisiaj w Monterey? Moim zdaniem to nic innego jak drogowa wersja wyścigowego modelu GT3. Jim Farley, szef marki, w swoim wpisie na Twitterze zadał kilka miesięcy temu kluczowe pytanie. Otóż chodziło o produkcję "drogowej" wersji modelu GT3.

Oczywiście spotkało się to z dużym zainteresowaniem i masą pozytywnych odpowiedzi ze strony obserwujących. Podejrzewam, że taki samochód był już wówczas szykowany. Drogowa wersja modelu GT3 to nie tylko rarytas dla kolekcjonerów, ale przede wszystkim cudowne uhonorowanie wielkiego wejścia Mustanga do kategorii GT3.

Ford Mustang GT3

Zwróćcie uwagę na podobne poszerzenia nadwozia, zbliżony kształt zderzaka i zachowany wzór felg. Tutaj wszystko układa się w spójną całość.

Za budowę wyścigowego Mustanga GT3 odpowiada Multimatic. To oczywiste, że drogowa wersja też powstanie w tej firmie

Współpraca Forda i kanadyjskiego Multimatic trwa od wielu lat. Amerykanie zlecili im między innymi produkcję Forda GT, który składany był w dużej mierze ręcznie. Tutaj nie będzie inaczej - w końcu model GT3 i GTD może powstawać obok siebie.

Oficjalny zwiastun sugeruje obecność wyścigowego zawieszenia. Kto wie, być może zobaczymy tutaj też rozwiercony do 5,2 litra pojemności silnik V8 i szereg innych modyfikacji. Pewne jest jedno - dla fanów Mustanga i wyścigów będzie to nie lada gratka.