Ford Mustang od RTR wierzga bardziej niż GTD. To prawdziwa bestia

Wygląda, jakby ktoś lekko ucywilizował auto z Mad Maxa. Ale Mustang RTR Spec 5 pod gładkim, srebrnym lakierem kryje prawdziwego brutala.

W nagłówku kluczowe jest słowo "lekko". Bo srebrny Mustang RTR Spec 5 i tak wygląda, jakby każda jego zmiana podyktowana była skutecznością, a nie spójnym, dyskretnym wyglądem.

Działająca od 15 lat firma RTR modyfikuje Fordy bez większych skrupułów. Ale Spec 5 wygląda naprawdę w szalony sposób. Nowe zderzaki, progi, dodatkowe wloty i bardzo mocno kojarzący się z motorsportem tylny spoiler powodują, że ten Mustang wygląda jeszcze bardziej dziko. I mimo, że GTD jest jeszcze bardziej przesadzony, tutaj nie ma mowy o "miękkiej grze".

Ford Mustang RTR Spec 5 osiąga blisko 900 KM

Sam wygląd to jedno, ale RTR zadbał też o to, żeby Spec 5 był jednym z najmocniejszych wcieleń amerykańskiego klasyka.

Bazą jest oczywiście kultowy silnik Coyote. Pięciolitrowe V8 ma już od wielu lat renomę jednostki, która zniesie wiele. Tutaj znosi np. dołożenie sprężarki mechanicznej Whipple o pojemności 3 litrów. Oczywiście zmieniono też chłodzenie, intercooler oraz wydech. Potężny kompresor pompuje parametry Forda do 882 KM oraz 894 Nm. I można to zamówić z ręczną skrzynią biegów. A dziesięciobiegowy automat jest w opcji.

Mustang RTR Spec 5 musiał przejść też modyfikacje zawieszenia. Choć, jak podkreśla firma, kierowca nie musi rezygnować z użyteczności na co dzień. Choć, powiedziałbym, wymaga to nieco zachodu. Mustang stoi na gwintowanym zawieszeniu z 30-stopniową regulacją twardości. Wysokość jazdy również jest możliwa do ustalenia. Podobnie jak ustawienia wahaczy z przodu i z tyłu.

Hamowanie odbywa się dzięki układowi Brembo z sześcioma tłoczkami z przodu i czterema z tyłu. A przyczepność zapewniają opony Michelin Pilot Sport 4S na kutych felgach o szerokości 10,5 oraz 11 cali.

W środku klienci dostaną dedykowaną tapicerkę ze skóry i zamszu, odpowiednie plakietki z nazwą wersji oraz gałkę zmiany biegów RTR.

Mustang RTR Spec 5

Samochód nie będzie tani i nie będzie łatwo dostępny. Mustang RTR Spec 5 powstanie w zaledwie 50 egzemplarzach. Przynajmniej na 2026 rok modelowy.

Każdy z nich wyceniono na 159 999 dolarów. I jest w cenie odpowiedni Mustang GT z pakietem Performance. A personalizacja pozostaje już tylko w sferze możliwości klienta.