Ford Puma 2024. Sprawdzamy co zmieni nadchodzący lifting

Ford Puma w przyszłym roku przejdzie duży lifting. Czego możemy spodziewać się po odświeżonej wersji? Sprawdzamy jakie nowości szykuje dla nas ta marka.

Ford Puma to jeden z największych rynkowych sukcesów tej marki. Od 2020 roku sprzedano blisko 400 000 egzemplarzy crossovera, co pokazuje jak ważnymi samochodami stały się miejskie podniesione auta. Najlepszym przykładem na to jest fakt, że Puma przejęła rolę Fiesty, wypierając ją z rynku.

Jest to więc doskonały moment na to, aby odświeżyć ten model. Na drogi wyjechały zamaskowane auta, które ukrywają nadchodzące nowości. Dzięki naszym kolegom z motor.es przyjrzeliśmy się im z bliska.

Ford Puma 2024. Lifting odświeży wygląd, w drodze jest całkowicie nowa wersja

Produkowany w Krajowej w Rumunii model zmieni się w kosmetyczny sposób. Przede wszystkim zadebiutują tutaj nowe przednie światła, które zyskają nową sygnaturę świetlną. Charakterystycznym elementem będą tutaj ledy do jazdy dziennej, które w dolnej części zyskają trzy "pazury".

Ford Puma e 2024

Ze zdjęć zamaskowanych wynika też, że dyskretne zmiany obejmą także tylne lampy. Możemy również spodziewać się inaczej narysowanych zderzaków, a z przodu logotyp Forda trafi na grill.

We wnętrzu zmian będzie nieco mniej. Tutaj nowością staną się multimedia SYNC4. Stylistyka kokpitu i cyfrowe zegary raczej nie ulegną zmianie.

A co Ford Puma zyska pod maską?

Tutaj podział jest bardzo prosty. Silniki spalinowe, oczywiście benzynowe, zyskają system miękkiej hybrydy we wszystkich wersjach. Dzięki temu zoptymalizuje się zużycie paliwa i reakcję na gaz.

Kluczową nowością będzie też Ford Puma e. Tutaj znajdziemy napęd, który pojawił się już w Fordzie Tourneo i Transicie Courier. Silnik elektryczny oferuje tutaj 136 KM, a napęd trafi na przednią oś. Pojemność akumulatora pozostaje nieznana, ale mówi się o 50-60 kWh.

Dzięki temu zasięg na jednym ładowaniu powinien przekroczyć 400 kilometrów, a to pozwoli na komfortową rywalizację z Oplem Mokką e, Peugeotem e-2008 i z innymi miejskimi elektrycznymi crossoverami.

Premiera odświeżonej Pumy zaplanowana jest na przyszły roku

Najpierw na rynek trafi wersja spalinowa, która przetrze szlak dla modelu elektrycznego. Ten także zadebiutuje w przyszłym roku, aczkolwiek produkcja i sprzedaż ruszą w 2025 r. Wszystkie wersje, włącznie z tą na prąd, wyjadą z fabryki w Krajowej w Rumunii, gdzie obok Pumy powstaje właśnie Tourneo Courier i Transit Courier.