Ford Ranger Plug-in Hybrid już w Polsce. Trzy wersje, 281 KM i unikalna technologia

Pickup z prądem, ale i z silnikiem spalinowym, debiutuje w polskiej ofercie. Ford Ranger Plug-In Hybrid jest już dostępny w naszym kraju. Co oferuje ten model?

Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid trafił do polskiej oferty. Producent postawił na połączenie mocy, nowoczesności i praktyczności. Auto zachowuje wszystkie cechy użytkowe klasycznego Rangera, oferując jednocześnie napęd hybrydowy typu plug-in.

Co potrafi nowy Ford Ranger Plug-In Hybrid?

Ford wyposażył Rangera Plug-in Hybrid w 2.3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost. Wspiera go silnik elektryczny o mocy 75 kW. Całość współpracuje z 10-biegową skrzynią automatyczną. Łączna moc układu wynosi 281 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 697 Nm. Dla porównania, Raptor z silnikiem 3.0 V6 Twin-Turbo generuje 292 KM.

Ranger PHEV może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg. Ładowność auta wynosi 918 kg.

Ford Ranger Plug-In Hybrid

Ford postawił tutaj na garść ciekawych rozwiązań

Auto otrzymało modułową przekładnię hybrydową (MHT). System płynnie przełącza tryby jazdy między napędem spalinowym i elektrycznym. W trudnym terenie silnik elektryczny dostarcza dodatkowy moment obrotowy.

Ranger PHEV dysponuje też napędem e-4WD z dwustopniową skrzynią rozdzielczą. Blokada tylnego dyferencjału oraz zoptymalizowane zawieszenie zwiększają komfort jazdy w terenie. Producent zastosował też tryb sportowy, który wyostrza reakcję pedału gazu i układ kierowniczy.

W trybie elektrycznym auto może pokonać do 45 km.

Wół roboczy musi być sprawny w pracy

Nowy Ranger jako pierwszy w rodzinie oferuje system Ford Pro Power Onboard. Pozwala on zasilać narzędzia bezpośrednio z auta. Do dyspozycji są gniazda 230V w kabinie i w skrzyni ładunkowej.

Dostępne warianty mocy:

  • 2,3 kW (standard w Stormtrak, opcja w XLT i Wildtrak),
  • 6,9 kW (opcjonalnie)

Standardem jest też system aktywnej redukcji hałasu. Trzy mikrofony monitorują dźwięki w kabinie. Gdy hałas przekracza normy, system emituje dźwięki neutralizujące.

Ford Ranger Plug-In Hybrid - ceny i wyposażenie

Rangera PHEV dostaniemy w trzech wersjach:

  • XLT
    • 12-calowy ekran SYNC4
    • 17-calowe felgi aluminiowe
    • Bezprzewodowe ładowanie smartfonów
    • Przednie czujniki parkowania
    • Dwustrefowa klimatyzacja
    • Cena: od 173 000 zł netto (promocja dla firm)
  • Wildtrak
    • Inteligentny tempomat adaptacyjny
    • System martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym
    • System automatycznego hamowania podczas cofania
    • Cena: od 183 309 zł netto
  • Stormtrak
    • 18-calowe felgi Katana
    • System audio B&O z 10 głośnikami
    • Reflektory Matrix LED
    • Lakier Chill Grey
    • Pełny pakiet systemów bezpieczeństwa
    • Cena: od 205 418 zł netto

Ford Ranger Plug-in Hybrid to oferta dla tych, którzy oczekują mocy, nowoczesności i funkcjonalności w jednym pojeździe. Pickup hybrydowy sprawdzi się zarówno w pracy, jak i w codziennej jeździe.