Ford Transit Custom, Tourneo Custom i Nugget z polskimi cenami. Sprawdzamy ile kosztują
Ford Transit Custom, Tourneo Custom i Nugget dołączają do polskiej oferty marki. Ile kosztują, co oferują i z jakimi silnikami je dostaniemy? Sprawdzamy to.
Jeden z najpopularniejszych użytkowych modeli marki z błękitnym owalem zyskał nowe wcielenie. Ford Transit Custom 2023, Tourneo Custom 2023 i Nugget 2023 dołączają do polskiej oferty. Te samochody opracowano od podstaw, a na ich pokładzie znajdziemy cały przekrój nowoczesnych technologii. Dzięki temu Ford zamierza jeszcze mocniej zagarnąć rynek samochodów użytkowych w Polsce i na świecie. Sprawdzamy ile kosztują i co znajduje się w wyposażeniu standardowym.
Ford Transit Custom 2023 - wyposażenie
Zacznijmy od użytkowej wersji tego samochodu, bardzo popularnej wśród przedsiębiorców. Ford Transit Custom jest mniejsza od "dużego" Transita, ale też wyraźnie większa od Connecta i Couriera. To odpowiednik Volkswagena Transportera, co czyni go jedną z najatrakcyjniejszych propozycji na rynku.
Transit Custom Trend: wyposażenie
- Odsuwane drzwi boczne po prawej stronie
- Tylne drzwi dwuskrzydłowe
- Przedni zderzak górna część w kolorze nadwozia
- Tylny zderzak częściowo w kolorze nadwozia (narożniki)
- Lusterka boczne – sterowane i podgrzewane elektrycznie, obudowy w kolorze nadwozia
- Światła do jazdy dziennej
- Automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania
- Automatyczne wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu
- Podgrzewana przednia szyba „Quickclear”
- Klimatyzacja z przodu pojazdu, z automatyczną regulacją temperatury
- Schowek podręczny – z drzwiczkami, zamykany na zamek
- 13" ekran dotykowy
- Oświetlenie przedziału ładunkowego – LED
- Przegroda blaszana
- Pakiet siedzeń 6A - tapicerka ciemna materiałowa Plus, układ foteli przednich 1+2, regulacja manualna fotela kierowcy w 2 kierunkach, poduszka powietrzna kierowcy, przegroda pełna,
- Stała kolumna kierownicy
- Elektryczne sterowane szyby
- 4 głośniki
- Pakiet ICE 2 – Ford SYNC 4 z wbudowanym modemem 5G, 13-calowym ekranem dotykowym i 10 głośnikami
- Wbudowany modemem 5G
- SYNC 4
- Inteligentny ogranicznik prędkości
- Tempomat
- Pełne kołpaki kół
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Obręcze stalowe – 16" z oponami 215/65 R16
- Zestaw do naprawy ogumienia
- Pakiet parkowania DAP-2 z kamerą ułatwiającą parkowanie tyłem
- Czujniki parkowania przednie
- Cyfrowa kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Dwa kluczyki z pilotem zdalnego sterowania centralnym zamkiem
- Przycisk rozrusznika FordPower
Wersja Limited posiada dodatkowo wiele elementów wyposażenia z zakresu komfortu
- Przedni zderzak w kolorze nadwozia
- Tylny zderzak w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne elektrycznie regulowane i ogrzewane, z funkcją automatycznego elektrycznego składania
- Lusterka bocznez obudową w kolorze nadwozia
- Stałe reflektory LED DSS
- Oświetlenie LED przedziału ładunkowego (3 lampy) + zewnętrzne, tylne oświetlenie LED - wysoko montowane (2 lampy)
- Panele zabezpieczające ściany i drzwi przedziału ładunkowego do pełnej wysokości
- Uchwyt dźwigni zmiany biegów – pokryty skórą ekologiczną Sensico
- Pakiet siedzeń 46 - tapicerka ciemna materiałowa Barlo, układ foteli przednich 1+2, regulacja manualna fotela kierowcy w 4 kierunkach, regulacja odcinka lędźwiowego kierowcy, podłokietnik wewnętrzny kierowcy, ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, stolik z fotela pasażera, przegroda z klapą.
- Regulacja fotela kierowcy na 4 sposoby
- Regulowane podłokietniki-siedzenie kierowcy
- Podparcie lędźwiowe - siedzenie kierowcy
- Podgrzewanie siedzenia kierowcy
- Podgrzewanie siedzenia pasażera
- Stolik z fotela pasażera
- Kierownica – pokryta skórą®Sensico
- Molded Load Floor Liner (Van only)
- Brak pełnych kołpaków kół
- Obręcze ze stopów lekkich – 16", wykończenie Sparkle Silver, z oponami 215/65 R16
- Poduszka powietrzna pasażera z przodu
- Wyłączenie poduszki powietrznej paseażera z przodu
- Bezkluczykowy system Ford Keyfree z przyciskiem rozrusznika „Ford Power” pojazd obsługiwany w pełni bez użycia kluczyka
Ford Transit Custom 2023 - cena
Ford Transit Custom dostanie od razu dwie wersje długości, jedna wysokości i trzy warianty ładowności. Podobnie jak w przypadku poprzednika, do wyboru są wersje z manualną i automatyczną skrzynią, a także z napędem na cztery koła. Podane ceny są cenami brutto.
- 2.0 EcoBlue Diesel 110 KM M6 FWD: od 174 672 zł
- 2.0 EcoBlue Diesel 136 KM M6 FWD: od 180 108 zł
- 2.0 EcoBlue Diesel 136 KM A8 FWD: od 189 948 zł
- 2.0 EcoBlue Diesel 150 KM M6 FWD: od 184 881 zł
- 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 FWD: od 206 449 zł
Mocniejsze wersje, znajdziemy dopiero od modelu 300 L1. Z kolei warianty AWD trafią do wariantów z największą ładownością.
- 2.0 EcoBlue Diesel 136 KM A8 AWD: od 208 398 zł
- 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 AWD: od 215 508
Jak widać w ofercie pojawi się też hybryda plug-in, która może być bardzo ciekawą propozycją dla firm operujących w mieście i w jego okolicach. Jak dotąd Ford stosował przedziwny napęd z silnikiem 1.0 EcoBoost w roli generatora. Tym razem postawiono na sprawdzony system z Kugi Hybrid.
- 2.5 Plug-in 227 KM CVT FWD: od 217 894 zł.
Ford Transit Custom 2023 - wymiary
Nowy dostawczy model Forda mierzy od 5050 mm w wersji L1 do 5450 mm w wersji L2. Jego rozstaw osi to odpowiednio 3100 mm i 3500 mm. Wysokość waha się w granicach 1961-1981 mm i jest uzależniona od ładowności.
Zacznijmy od najmniejszej wersji 280 L1. Tutaj przestrzeń ładunkowa ma 2602 mm długości i 1405 mm wysokości. Daje nam to 5,8 m3 do wykorzystania. Ładowność całkowita bez pasażerów to 911,8 kilograma. Wariant 300 L1 zapewnia już 1111,8 kg ładowności, a 320 L1 1311,8 kilograma.
Wersja L2 zapewnia większą pakę. Tutaj ma ona 3002 mm długości i 1405 mm wysokości, co daje 6,8 m3 przestrzeni. Wersja 300 L2 zapewnia 1065,8 kilograma ładowności, a 320 L2 1265,8 kilograma ładowności.
Ford Tourneo Custom zaskakuje wysokim standardem wyposażenia
Osobowa wersja tego auta od razu rozpieści niezłym wyposażeniem. Aby uprościć ofertę postawiono na jedną wersję Titanium. W standardzie dostaniemy tutaj szereg przydatnych systemów i rozwiązań.
- Przedni zderzak w kolorze nadwozia
- Tylny zderzak w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne elektrycznie regulowane i ogrzewane, z funkcją automatycznego elektrycznego składania
- Ciemne szyby w tylnej części
- Pakiet siedzeń 16 - tapicerka ciemna materiałowa Barlo, układ foteli przednich 1+1, regulacja manualna fotela kierowcy w 4 kierunkach, regulacja odcinka lędźwiowego kierowcy, regulacja manualna fotela pasażera w 4 kierunkach, regulacja odcinka lędźwiowego pasażera, podłokietnik wewnętrzny kierowcy i pasażera, ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne, kurtyny powietrzne,
- Regulowane podłokietniki-siedzenie kierowcy
- Podparcie lędźwiowe - siedzenie pasażera
- Podrzewany fotel kierowcy
- Podrzewany fotel pasażera
- Klimatyzacja w tylnej części pojazdu
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze Carbonised Grey, wzór 2-ramienny (montowane z oponami 215/60 R17 BSW)
Ford Tourneo Custom - ceny
- 2.0 EcoBlue Diesel 150 KM M6 FWD: 234 659 zł
- 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 FWD: od 248 681 zł
- 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 AWD: od 263 441 zł
Należy pamiętać także o wersji PHEV. Ta także jest dostępna w wersji osobowej.
- 2.5 Plug-in 227 KM CVT FWD: od 266 577 zł
Ford Tourneo Custom - wymiary
Tak jak i wersja dostawcza, wariant osobowy mierzy od 5050 do 5450 mm długości. Po pierwsze - pełne pokrewieństwo z wariantem użytkowym obniża koszty produkcji. Po drugie - klienci zyskują szerszy wybór wersji. Długie nadwozie sprawdzi się w dużych rodzinach, firmach i w samochodach pełniących rolę "shuttle cars".
W efekcie jest to obecnie jedna z najciekawszych propozycji na rynku - stawiająca na komfort i praktyczność.
Ofertę zamyka wersja Nugget, czyli praktyczny kamper
Należy pamiętać, że Ford tym razem mocno stawia na ten model. Nowy Nugget jest dużo bardziej przemyślanym projektem. Jego cel jest prosty - chodzi o mocniejszą rywalizację z Volkswagenem Californią. Jak wiemy niemiecka marka mocno przebudowuje swoją ofertę, a niebawem pierwsze skrzypce przejmie nowy Multivan. Jest to jednak nieco mniejsze auto, które nie oferuje takiej praktyczności.
Ford zyskuje też ciekawą przewagę w postaci napędu. Dostajemy tutaj nie tylko diesla, ale i hybrydę. Taki ruch może być strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Po pierwsze - wiele osób zaczyna doceniać "ekologiczne" napędy, nawet w takich pojazdach. Po drugie - szerszy wybór zawsze jest dużym plusem.
Ceny wersji Nugget:
- 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 FWD: od 337 659 zł
- 2.5 PHEV 227 KM CVT FWD: od 355 556 zł
Z pewnością zastanawiacie się nad brakiem wersji elektrycznej. Ta do oferty trafi nieco później, tak więc trzeba jeszcze uzbroić się w cierpliwość.