Ford Transit Custom, Tourneo Custom i Nugget z polskimi cenami. Sprawdzamy ile kosztują

Ford Transit Custom, Tourneo Custom i Nugget dołączają do polskiej oferty marki. Ile kosztują, co oferują i z jakimi silnikami je dostaniemy? Sprawdzamy to.

Jeden z najpopularniejszych użytkowych modeli marki z błękitnym owalem zyskał nowe wcielenie. Ford Transit Custom 2023, Tourneo Custom 2023 i Nugget 2023 dołączają do polskiej oferty. Te samochody opracowano od podstaw, a na ich pokładzie znajdziemy cały przekrój nowoczesnych technologii. Dzięki temu Ford zamierza jeszcze mocniej zagarnąć rynek samochodów użytkowych w Polsce i na świecie. Sprawdzamy ile kosztują i co znajduje się w wyposażeniu standardowym.

Ford Transit Custom 2023 - wyposażenie

Zacznijmy od użytkowej wersji tego samochodu, bardzo popularnej wśród przedsiębiorców. Ford Transit Custom jest mniejsza od "dużego" Transita, ale też wyraźnie większa od Connecta i Couriera. To odpowiednik Volkswagena Transportera, co czyni go jedną z najatrakcyjniejszych propozycji na rynku.

Ford Transit Custom cena

Transit Custom Trend: wyposażenie

  • Odsuwane drzwi boczne po prawej stronie
  • Tylne drzwi dwuskrzydłowe
  • Przedni zderzak górna część w kolorze nadwozia
  • Tylny zderzak częściowo w kolorze nadwozia (narożniki)
  • Lusterka boczne – sterowane i podgrzewane elektrycznie, obudowy w kolorze nadwozia
  • Światła do jazdy dziennej
  • Automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania
  • Automatyczne wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu
  • Podgrzewana przednia szyba „Quickclear”
  • Klimatyzacja z przodu pojazdu, z automatyczną regulacją temperatury
  • Schowek podręczny – z drzwiczkami, zamykany na zamek
  • 13" ekran dotykowy
  • Oświetlenie przedziału ładunkowego – LED
  • Przegroda blaszana
  • Pakiet siedzeń 6A - tapicerka ciemna materiałowa Plus, układ foteli przednich 1+2, regulacja manualna fotela kierowcy w 2 kierunkach, poduszka powietrzna kierowcy, przegroda pełna,
  • Stała kolumna kierownicy
  • Elektryczne sterowane szyby
  • 4 głośniki
  • Pakiet ICE 2 – Ford SYNC 4 z wbudowanym modemem 5G, 13-calowym ekranem dotykowym i 10 głośnikami
  • Wbudowany modemem 5G
  • SYNC 4
  • Inteligentny ogranicznik prędkości
  • Tempomat
  • Pełne kołpaki kół
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • Obręcze stalowe – 16" z oponami 215/65 R16
  • Zestaw do naprawy ogumienia
  • Pakiet parkowania DAP-2 z kamerą ułatwiającą parkowanie tyłem
  • Czujniki parkowania przednie
  • Cyfrowa kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Dwa kluczyki z pilotem zdalnego sterowania centralnym zamkiem
  • Przycisk rozrusznika FordPower

Wersja Limited posiada dodatkowo wiele elementów wyposażenia z zakresu komfortu

  • Przedni zderzak w kolorze nadwozia
  • Tylny zderzak w kolorze nadwozia
  • Lusterka boczne elektrycznie regulowane i ogrzewane, z funkcją automatycznego elektrycznego składania
  • Lusterka bocznez obudową w kolorze nadwozia
  • Stałe reflektory LED DSS
  • Oświetlenie LED przedziału ładunkowego (3 lampy) + zewnętrzne, tylne oświetlenie LED - wysoko montowane (2 lampy)
  • Panele zabezpieczające ściany i drzwi przedziału ładunkowego do pełnej wysokości
  • Uchwyt dźwigni zmiany biegów – pokryty skórą ekologiczną Sensico
  • Pakiet siedzeń 46 - tapicerka ciemna materiałowa Barlo, układ foteli przednich 1+2, regulacja manualna fotela kierowcy w 4 kierunkach, regulacja odcinka lędźwiowego kierowcy, podłokietnik wewnętrzny kierowcy, ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, stolik z fotela pasażera, przegroda z klapą.
  • Regulacja fotela kierowcy na 4 sposoby
  • Regulowane podłokietniki-siedzenie kierowcy
  • Podparcie lędźwiowe - siedzenie kierowcy
  • Podgrzewanie siedzenia kierowcy
  • Podgrzewanie siedzenia pasażera
  • Stolik z fotela pasażera
  • Kierownica – pokryta skórą®Sensico
  • Molded Load Floor Liner (Van only)
  • Brak pełnych kołpaków kół
  • Obręcze ze stopów lekkich – 16", wykończenie Sparkle Silver, z oponami 215/65 R16
  • Poduszka powietrzna pasażera z przodu
  • Wyłączenie poduszki powietrznej paseażera z przodu
  • Bezkluczykowy system Ford Keyfree z przyciskiem rozrusznika „Ford Power” pojazd obsługiwany w pełni bez użycia kluczyka

Ford Transit Custom 2023 - cena

Ford Transit Custom dostanie od razu dwie wersje długości, jedna wysokości i trzy warianty ładowności. Podobnie jak w przypadku poprzednika, do wyboru są wersje z manualną i automatyczną skrzynią, a także z napędem na cztery koła. Podane ceny są cenami brutto.

  • 2.0 EcoBlue Diesel 110 KM M6 FWD: od 174 672 zł
  • 2.0 EcoBlue Diesel 136 KM M6 FWD: od 180 108 zł
  • 2.0 EcoBlue Diesel 136 KM A8 FWD: od 189 948 zł
  • 2.0 EcoBlue Diesel 150 KM M6 FWD: od 184 881 zł
  • 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 FWD: od 206 449 zł

Mocniejsze wersje, znajdziemy dopiero od modelu 300 L1. Z kolei warianty AWD trafią do wariantów z największą ładownością.

  • 2.0 EcoBlue Diesel 136 KM A8 AWD: od 208 398 zł
  • 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 AWD: od 215 508

Jak widać w ofercie pojawi się też hybryda plug-in, która może być bardzo ciekawą propozycją dla firm operujących w mieście i w jego okolicach. Jak dotąd Ford stosował przedziwny napęd z silnikiem 1.0 EcoBoost w roli generatora. Tym razem postawiono na sprawdzony system z Kugi Hybrid.

  • 2.5 Plug-in 227 KM CVT FWD: od 217 894 zł.

Ford Transit Custom 2023 - wymiary

Nowy dostawczy model Forda mierzy od 5050 mm w wersji L1 do 5450 mm w wersji L2. Jego rozstaw osi to odpowiednio 3100 mm i 3500 mm. Wysokość waha się w granicach 1961-1981 mm i jest uzależniona od ładowności.

Zacznijmy od najmniejszej wersji 280 L1. Tutaj przestrzeń ładunkowa ma 2602 mm długości i 1405 mm wysokości. Daje nam to 5,8 m3 do wykorzystania. Ładowność całkowita bez pasażerów to 911,8 kilograma. Wariant 300 L1 zapewnia już 1111,8 kg ładowności, a 320 L1 1311,8 kilograma.

Wersja L2 zapewnia większą pakę. Tutaj ma ona 3002 mm długości i 1405 mm wysokości, co daje 6,8 m3 przestrzeni. Wersja 300 L2 zapewnia 1065,8 kilograma ładowności, a 320 L2 1265,8 kilograma ładowności.

Ford Tourneo Custom zaskakuje wysokim standardem wyposażenia

Osobowa wersja tego auta od razu rozpieści niezłym wyposażeniem. Aby uprościć ofertę postawiono na jedną wersję Titanium. W standardzie dostaniemy tutaj szereg przydatnych systemów i rozwiązań.

  • Przedni zderzak w kolorze nadwozia
  • Tylny zderzak w kolorze nadwozia
  • Lusterka boczne elektrycznie regulowane i ogrzewane, z funkcją automatycznego elektrycznego składania
  • Ciemne szyby w tylnej części
  • Pakiet siedzeń 16 - tapicerka ciemna materiałowa Barlo, układ foteli przednich 1+1, regulacja manualna fotela kierowcy w 4 kierunkach, regulacja odcinka lędźwiowego kierowcy, regulacja manualna fotela pasażera w 4 kierunkach, regulacja odcinka lędźwiowego pasażera, podłokietnik wewnętrzny kierowcy i pasażera, ogrzewanie fotela kierowcy i pasażera, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne, kurtyny powietrzne,
  • Regulowane podłokietniki-siedzenie kierowcy
  • Podparcie lędźwiowe - siedzenie pasażera
  • Podrzewany fotel kierowcy
  • Podrzewany fotel pasażera
  • Klimatyzacja w tylnej części pojazdu
  • 17-calowe aluminiowe obręcze kół w kolorze Carbonised Grey, wzór 2-ramienny (montowane z oponami 215/60 R17 BSW)

Ford Tourneo Custom - ceny

  • 2.0 EcoBlue Diesel 150 KM M6 FWD: 234 659 zł
  • 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 FWD: od 248 681 zł
  • 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 AWD: od 263 441 zł

Należy pamiętać także o wersji PHEV. Ta także jest dostępna w wersji osobowej.

  • 2.5 Plug-in 227 KM CVT FWD: od 266 577 zł

Ford Tourneo Custom - wymiary

Tak jak i wersja dostawcza, wariant osobowy mierzy od 5050 do 5450 mm długości. Po pierwsze - pełne pokrewieństwo z wariantem użytkowym obniża koszty produkcji. Po drugie - klienci zyskują szerszy wybór wersji. Długie nadwozie sprawdzi się w dużych rodzinach, firmach i w samochodach pełniących rolę "shuttle cars".

W efekcie jest to obecnie jedna z najciekawszych propozycji na rynku - stawiająca na komfort i praktyczność.

Ofertę zamyka wersja Nugget, czyli praktyczny kamper

Należy pamiętać, że Ford tym razem mocno stawia na ten model. Nowy Nugget jest dużo bardziej przemyślanym projektem. Jego cel jest prosty - chodzi o mocniejszą rywalizację z Volkswagenem Californią. Jak wiemy niemiecka marka mocno przebudowuje swoją ofertę, a niebawem pierwsze skrzypce przejmie nowy Multivan. Jest to jednak nieco mniejsze auto, które nie oferuje takiej praktyczności.

Ford zyskuje też ciekawą przewagę w postaci napędu. Dostajemy tutaj nie tylko diesla, ale i hybrydę. Taki ruch może być strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Po pierwsze - wiele osób zaczyna doceniać "ekologiczne" napędy, nawet w takich pojazdach. Po drugie - szerszy wybór zawsze jest dużym plusem.

Ceny wersji Nugget:

  • 2.0 EcoBlue Diesel 170 KM A8 FWD: od 337 659 zł
  • 2.5 PHEV 227 KM CVT FWD: od 355 556 zł

Z pewnością zastanawiacie się nad brakiem wersji elektrycznej. Ta do oferty trafi nieco później, tak więc trzeba jeszcze uzbroić się w cierpliwość.