Ford Transit z DMC 5 ton. Teraz może jeszcze więcej

Ford Transit zadebiutuje w nowej wersji. To będzie "ten wzmocniony". Dzięki wymianie paru elementów, będzie miał największe mozliwości w swojej historii.

Do tej pory DMC w Transicie na niektórych rynkach europejskich wynosiło maksymalnie 4,7 tony. Teraz, dzięki implementacji paru elementów z rynku USA, europejski Ford Transit będzie występował w wersji z Dopuszczalną Masą Całkowitą 5 ton.

Transit dostał nowe zawieszenie, wzmocnione hamulce, zmienione piasty oraz przeniesienie napędu. Tylna oś trafiła tu właśnie z wersji USA i wytrzymuje nacisk do 3 500 kg. Są tu też nowe, szersze opony "bliźniaki" (205 mm).

Ford Transit

Ford Transit dzięki temu ma największe możliwości w swojej historii. Samochód dostępny będzie w kilku konfiguracjach nadwozia. "Pięciotonówka" może być platformą do zabudowy (z pojedynczą lub podwójną kabiną) i ma wtedy ładowność 2 558 kg. W odmianie dostawczej, może zabrać (w zależności od konfiguracji) do 7 pasażerów, a ładowność jest nieco mniejsza - wynosi 2 347 kg. Ta pierwsza odmiana skierowana jest do klientów sektora publicznego. Na najcięższym Transicie będzie można zabudować mały autobus (do 19 osób), karetkę, wóz policyjny, czy inną specjalistyczną zabudowę. Odmianę zamkniętą będzie można zamówić wyłącznie w najdłuższej odmianie, w dwóch wysokościach. Topowa, będzie mieścić 15,1 m3 ładunku i dysponuje 4 217 długości przestrzeni ładunkowej.

Ford Transit w tej odmianie ma pod maską dwulitrowego diesla EcoBlue o mocy 170 KM. Maksymalny moment obrotowy 390 Nm trafia standardowo przez sześciobiegową skrzynię manualną na tylną oś. W opcji jest dziesięciobiegowa przekładnia automatyczna (standardowa przy opcjonalnej, wzmocnionej przedniej osi).

Pięciotonowy Transit trafi do dealerów w okolicach listopada tego roku.