Ford ujawnił dane techniczne modelu GT

Supersamochód Forda, czyli model GT robi niemałe zamieszanie od momentu oficjalnej premiery. Producent od razu podzielił się informacjami na temat jednostki napędowej, aczkolwiek nie ujawnił mocy oraz osiągów. Teraz wszystko jest już jasne.

Ford GT generuje 647 koni mechanicznych przy 6 250 obrotach na minutę. Moment obrotowy to aż 745 Nm dostępnych przy 5 900 obr./min. Moc na koła przekazywana jest za pomocą 7-biegowej przekładni automatycznej Getrag 7DCL750. Przy wadze auta wynoszącej zaledwie 1385 kg (zredukowanej między innymi dzięki karbonowym felgom ważącym 0,9 kilograma od sztuki) o osiągi nie trzeba się martwić - prędkość maksymalna to 347 km/h. Amerykanie nie podzielili się jeszcze czasem przyspieszenia do stu kilometrów na godzinę, aczkolwiek nie powinno ono przekroczyć 3,2 sekundy. Na kanadyjskim torze Calabogie Motorsport Park Ford GT pobił swoich konkurentów - z czasem 2:09.8 pokonał między innymi McLarena 675LT (2:10.9).

Ford GT

Układ kierowniczy Forda GT to także spora niespodzianka - zastosowano tutaj klasyczną hydrauliczną konstrukcję, zapewniającą możliwie najlepsze prowadzenie. Przełożenie układu 14,8;1 co oznacza, że nawet delikatny ruch kierownicą zostanie przeniesiony na koła bez zbędnej zwłoki. Układ hamulcowy to dzieło Brembo - zastosowano tutaj 6-tłoczkowe zaciski z przodu dla tarcz o wymiarach 394 mm, oraz 4-tłoczkowe dla 360 mm z tyłu. Odpowiednią przyczepność zapewniają opony Michelin Pilot Sport Cup 2 - zmodyfikowano nieco mieszankę, aby lepiej odpowiadała zestrojeniu modelu GT.

Przez najbliższe 4 lata Ford wyprodukuje tylko 1000 egzemplarzy modelu GT. Oficjalna cena nie została ujawniona, ale spodziewać się można kwoty w granicach 450-500 000 dolarów.