Gdy Europa walczy o ekologię, RAM wypuszcza model 2500 i 3500 z dieslem 6,7 oferującym 1456 Nm
Witajcie w świecie, gdzie siedząc w niemal luksusowym samochodzie można mieć diesla 6,7 oferującego 1456 Nm i ponad 16 000 kg uciągu. To nowy RAM 2500 i 3500.
Rynek ciężkich pickupów jest fascynujący. Gdy u nas duże i luksusowe samochody stają się elektrykami, w USA wciąż możecie siedzieć w wielkim skórzanym fotelu, mieć nowoczesne multimedia, wielką kabinę i... 6,7-litrowego diesla pod maską. Taki właśnie jest RAM 2500 i 3500 po liftingu.
Amerykanie odświeżyli swoje duże pickupy, aplikując im kilka ciekawych rozwiązań. Najbardziej imponuje tutaj jednak specyfikacja napędu.
RAM 2500 i 3500 to pickupy do zadań specjalnych. Mają 1456 Nm momentu obrotowego i uciągną przyczepy o masie do... 16 ton!
Nowy 6,7-litrowy silnik Cummina (rzędowa szóstka) przeszedł szereg modyfikacji. Przeprojektowano w nim blok i głowicę, dodano nowy kolektor dolotowy, wzmocnione tłoki, turbosprężarkę i większe zawory dolotowe i wydechowe. Od zera opracowano też system wtrysku paliwa o wyższym ciśnieniu. Dzięki tym zmianom moc wzrosła do 430 KM, a moment obrotowy do absurdalnej wartości na poziomie 1456 Nm.
Kolejną istotną zmianą jest zastąpienie dotychczasowej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów nową, ośmiobiegową przekładnią od ZF. Dzięki temu RAM 2500 przyspiesza od 0 do 96 km/h w zaledwie 6,9 sekundy, co stanowi poprawę o 1,1 sekundy w porównaniu z poprzednikiem. Dodatkowo, maksymalna zdolność holowania wzrosła do 16 606 kg przy bardziej ekonomicznym przełożeniu tylnego mostu wynoszącym 3,42, podczas gdy wcześniej wymagane było przełożenie 4,10.
A jeśli ktoś nie chce diesla, to zostaje mu 6,4-litrowe V8 HEMI
Standardowo każdy RAM 2500 i 3500 wyjeżdża z jednostką 6,4 HEMI V8, generującą 405 KM i 581 Nm. Tutaj więc moc zmniejszyła się o 5 KM.
Nowy RAM 2500 i 3500 otrzymał zmieniony przedni grill otoczony podzielonymi lampami, nowe wzory felg oraz zaktualizowane tylne światła. Dodatkowo, klienci będą mieli możliwość zamówienia systemu RamBox. To wodoodporne zamykane i podświetlane skrytki ulokowane w ścianach paki. Jedna z nich ma także gniazdo 115 V.
Wnętrze modeli 2500 i 3500 zyskało wyposażenie z najwyższej półki. Wprowadzono tutaj chociażby nowe materiały wykończeniowe, a centrum dowodzenia stanowi ulepszony system multimedialny z większym ekranem. Dodatkowo, modele te wyposażono w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy system monitorowania martwego pola.