Geely Galaxy A7 EM-i 2025 jest samochodem dla osób, które nie lubią postojów. Zajedzie bardzo daleko

To jest samochód dla osób, które bardzo nie lubią zatrzymywać się na tankowanie. Geely Galaxy A7 EM-i ma silnik spalinowy, jest hybrydą i oferuje... 2100 kilometrów zasięgu na tankowaniu!

Chińczycy odkryli coś, co w Europie jeszcze nie do końca rozpracowano. Mowa o napędzie hybrydowym, w którym zużycie paliwa jest znikome. Geely Galaxy A7 to kolejny samochód, zapewniający do... 2100 kilometrów zasięgu.

Geely Galaxy A7 EM-i unika stacji benzynowych. Można mierzyć się z kierowcami ciężarówek

Nowe Galaxy A7 mierzy 4918 mm długości, 1905 mm szerokości i 1495 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2845 mm, co plasuje go w na pograniczu segmentu D i E.

Nowoczesna stylistyka może wpaść w oko. Z przodu znajdziemy pas świetlny LED łączący ostro zarysowane reflektory. Sylwetka auta jest naprawdę zgrabna i bardzo klasyczna, a pas tylny może się podobać. Producent postawił na klasyczne klamki drzwiowe, co ma zwiększyć codzienną funkcjonalność - zrezygnowano z wysuwanych, aby ułatwić "korzystanie" z nich przez większość osób.

Proste wnętrze nie zawodzi

Kabina A7 EM-i wygląda bardzo generycznie, ale to choroba wielu nowych samochodów. Jest tutaj dwuramienna wielofunkcyjna kierownica oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Ekran systemu multimedialnego ulokowano nad deską rozdzielczą. Panel środkowy oferuje fizyczne przyciski do sterowania klimatyzacją, pokrętło do obsługi multimediów i zamykane uchwyty na kubki.

Geely Galaxy A7 EM-i zasięg

Najważniejszy jest tutaj napęd. Hybryda Geely ma być wybitnie wydajna

Jest to układ składający się z kilku elementów. Po pierwsze - pod maską pracuje 1,5-litrowy silnik benzynowy wspomagany jednostką elektryczną. Silnik spalinowy generuje 112 KM, jednak pełna specyfikacja układu hybrydowego nie została jeszcze ujawniona.

Można jednak przypuszczać, że konfiguracja przypomina model Star 8 EM-i, który osiąga łącznie nawet 350 KM mocy. Po drugie - hybryda Geely korzysta z przekładni DHT o jednym przełożeniu. Taki zestaw optymalizuje pracę całego układu.

Dwie baterie do wyboru, do 130 km zasięgu na prądzie (z gwiazdką w postaci normy)

Galaxy A7 EM-i będzie dostępny w dwóch wersjach zasięgu elektrycznego: 60 km oraz 130 km (wg normy CLTC, która jest bardzo "hojna"). W zależności od pojemności baterii, łączny zasięg może wynieść odpowiednio 1500 km lub 1600 km. Producent zapowiada jednak także wariant o zasięgu przekraczającym 2100 km, co czyni ten model jednym z najbardziej efektywnych sedanów typu PHEV na rynku.

Debiut rynkowy i szczegóły dotyczące ceny zostaną ogłoszone wkrótce. Model celuje w przedział cenowy około 100 000 juanów, co odpowiada 13 000 euro (przed podatkami).