Chińczycy zabrali się robienie statków kosmicznych. To oczywiście Geely

USS Enterprise, ale w wersji na rok 2024 - jeżdżący na czterech kołach, prosto z Chin. Przed Wami Geely Galaxy Starship 7. Piękna nazwa, nieprawdaż?

  • Geely Galaxy Starship to hybryda plug-in
  • Pod maską jest układ napędowy o jeszcze piękniejszej nazwie Thor super electric hybrid technology
  • Nowy model jest wielkości takich samochodów jak BMW X3, czy Mercedes GLC

Zastanawiamy się, czy będzie kiedykolwiek jakiś miesiąc, w którym Chińczycy nie pokażą nowego samochodu. Przy tej liczbie marek i koncernów nie jest to chyba możliwe. Tym razem do akcji wkroczyło Geely z modelem Galaxy Starship 7. Jak raz nie jest to jednak kolejny elektryk - tym razem dostaliśmy coś z zupełnie innej bajki.

Mowa o hybrydzie plug-in, z bardzo zaawansowanym układem napędowym. Nosi on piękną nazwę Thor super electric hybrid technology i bazuje na rozwiązaniach, które opracowywało Volvo. Oto wszystko, co warto wiedzieć o tym samochodzie.

Geely Galaxy Starship 7 bazuje na platformie Global Energy Architecture

To nowa konstrukcja, która będzie stosowana w szeregu różnych marek. Póki co z platformy GEA korzysta właśnie linia Geely Galaxy, czyli "submarka" pozycjonowana poniżej Zeekra. Ten jest nie tylko w pełni elektryczny, ale także aspiruje do segmentu premium.

W modelu Starship 7 zawsze występuje silnik 1.5 Turbo. W zależności od wariantu dostajemy baterię 19,09 kWh lub 29 kWh. Przekłada się to na zasięg na poziomie 101-105 kilometrów.

Geely Galaxy Starship

Dokładna moc nie jest jednak jeszcze znana. Geely dopiero szykuje się do opublikowania oficjalnych danych technicznych. Poznaliśmy już za to wygląd i wymiary "statku kosmicznego". Model z oznaczeniem 7 ma 4740 mm długości, 2755 mm rozstawu osi i 1905 mm szerokości.

Stylistyka jest generyczna. Widać tutaj coś z Porsche (tył wygląda niczym w Cayenne sprzed liftingu), jest coś z innych aut chińskich marek. We wnętrzu z kolei można byłoby dać dowolny znaczek. Nie oznacza to, że mamy do czynienia z brzydkim samochodem - niemniej nie rzuca na kolana.

Geely Galaxy ma wejść do Europy jako "tańsza alternatywa" dla wielu europejskich producentów. Tutaj Geely zapewne weźmie na celownik BYD, z którym może chcieć rywalizować. Póki co jednak nie ma na ten temat żadnych szczegółów.