Geely oficjalnie debiutuje w Polsce. Na start dwa modele z dwóch różnych bajek

Nauczyliście się już na pamięć listy chińskich producentów w Polsce? Jeśli tak, to musicie ją uzupełnić o kolejną nazwę. Geely wchodzi na nasz rynek - i wbrew pozorom może to być gamechanger.

W Polsce mamy już ponad 20 firm z Chin. Ta lista cały czas rośnie, aczkolwiek niemal pewne jest to, że za kilka lat skurczy się do najmocniejszych graczy. Geely może znaleźć się w tym gronie. Chiński koncern, właściciel Volvo, Zeekra, Lynk&Co i Lotusa, oficjalnie wchodzi na polski rynek.

Za dystrybucję tych samochodów odpowiadać będzie Jameel Group, które pod swoje skrzydła wzięło także GAC, inną chińską markę. Tych dwóch producentów trafi za ich pośrednictwem na nasz rynek. Czego możemy spodziewać się po ofercie Geely i jakie są plany na najbliższe miesiące?

Geely w Polsce zacznie od dwóch modeli. Będzie to elektryk i hybryda plug-in

Póki co ofertę otworzy przede wszystkim Geely EX5, czyli model Galaxy E5. Jest to SUV o długości przekraczającej 4,6 metra, z rozstawem osi na poziomie 2750 mm. EX5 ma być przede wszystkim przystępne, a jego głównym rywalem, w oczach producenta, jest BYD Atto 3 (niedostępne oficjalnie w Polsce).

Bateria w EX5 oferuje około 60 kWh pojemności, a silnik elektryczny generuje 218 KM. Maksymalna moc ładowania AC to 11 kW, a DC 110 kW.

Drugim autem w ofercie ma być SUV z hybrydą plug-in z segmentu C. Analizując ofertę marki obstawiam, że mowa tutaj o modelu Tugella, bardzo popularnym na rynkach wschodnich. To model zbudowany na platformie CMA (znanej z Volvo XC40), z silnikami takimi, jak właśnie te oferowane w XC40 - 1.5 i 2.0.

Geely EX5 Jameel 2025

Nowa marka ma w Polsce skupić się na ofercie pojazdów z napędem NEV, czyli nie tylko na elektrykach, ale także na hybrydach plug-in. W planach są także kolejne premiery. Tutaj na liście powinien pojawić się mały model Coolray (crossover z segmentu B), Monjaro (duży SUV) i Starray (odpowiednik mniej więcej Volvo XC60).

Póki co Jameel nie chwali się swoimi planami sprzedaży, ani też wizją sieci dystrybucyjnej. Wiemy jedynie, że pierwszy model, czyli EX5, trafi na polski rynek w trzecim kwartale bieżącego roku. Jameel daje więc sobie czas na stworzenie odpowiednich struktur i przygotowanie całego kanału dystrybucji.

Nieoficjalnie dowiedziałem się, że pierwsza partia aut zmierza już do Polski. To sugeruje, że wiele samochodów będzie dostępnych od ręki, a cena może być naprawdę atrakcyjna.