Genesis GV80 oficjalnie zaprezentowany - to kawał luksusowego SUV-a
Genesis GV80 został właśnie pokazany oficjalnie. Koreański SUV ma przekonywać technologiami i wysokim komfortem podróżowania.
Genesis GV80 na naszym portalu już raz zagościł, na kilku ciemnych zdjęciach sprzed premiery. Teraz mamy już oficjalne info. Samochód trafi do Europy, choć póki co zadebiutował w Korei Południowej.
Największy SUV luksusowej submarki koncernu Hyundai nie należy do samochodów spektakularnych, jeśli chodzi o linie nadwozia. Wyróżnia się za to podwójnymi wąskimi lampami z przodu i z tyłu oraz sporą chromowaną atrapą. Producent zapewnia, że wóz wyróżnia się bardziej, jeśli chodzi o wyposażenie.
Zacznijmy jednak od techniki. Genesis GV80 dostał na start silnik diesla o pojemności trzech litrów. V6 dysponuje 278 KM i 589 Nm, a silnik ten nie będzie dostępny w innych modelach koncernu. Moc przenoszona jest standardowo na tylną oś - opcjonalnie wóz można wyposażyć w napęd na cztery koła. Ten bedzie miał system Multi-Terrain Control, czyli system doboru parametrów do nawierzchni, obejmujący nie tylko kontrolę elektroniki, ale również mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu na tylnej osi.
Do oferty dołączą później dwa silniki benzynowe. Nie podano ich parametrów, ale jest niemal pewne, że będzie to czterocylindrowa jednostka o pojemności 2.5 litra o mocy 309 KM. Topowym silnikiem może być 3,5-litrowe V6, dysponujące 385 KM i pozwalające na sprint do 100 km/h w 5,7 sekundy.
Komfort jazdy będzie zapewniony przez elektronicznie regulowane zawieszenie, które charakterystykę pracy dopasowuje na podstawie obrazu z kamery "wycelowanej" w nawierzchnię. Genesis GV80 ma też nie być bardzo ciężko - wiele elementów nadwozia jest aluminiowych.
Dużo luksusu
Genesis ma przekonywać luksusem. Oczywiście samochód jest od góry do dołu wykończony skórą i drewnem, a także odpowiednio "zdigitalizowany". Mamy więc cyfrowe zegary oraz system inforozrywkowy z ekranem o przekątnej 14,5 cala. Nawigacja satelitarna korzystać będzie ze wsparcia rzeczywistości rozszerzonej, a sam system będzie miał możliwość rozpoznawania pisma odręcznego - również pasażer będzie mógł szybko wprowadzać adresy, czy numery telefonów.
W Genesisie będzie cicho - wykorzystanie zostanie system (znany m. in. w Fordzie) aktywnej redukcji szumów, wysyłający fale redukujące fale dźwiękowe. Pojawi się też automatyczny układ oczyszczania powietrza, działający na bazie czujników jego czystości. Oczywiście, będzie też komplet "wsparcia" w postaci asystentów - od aktywnego tempomatu po analizę zachowania i zmęczenia kierowcy na podstawie jego zachowań. Dodatkowo fotel będzie na bieżąco analizował jego ruchy i dopasowywał się, aby zmniejszyć zmęczenie ciała podczas długich podróży.
W Korei Południowej samochód debiutuje w tym momencie. W Europie możemy spodziewać się go raczej w połowie roku.