GMC Sierra EV 2024 to nieco mniejszy i słabszy brat Hummera. Tak, też robi "crabwalk"
General Motors ekspresowo rozwija gamę swoich elektrycznych pickupów. GMC Hummer EV dostaje teraz mniejszego brata - to GMC Sierra EV. Choć różnica w wielkości pomiędzy tymi modelami nie jest duża, to jednak pozycjonowanie tych samochodów sprawia, że trafią one w gusta zupełnie innych klientów.
Możemy śmiać się z elektromobilności, ale to właśnie za oceanem, gdzie jeszcze nie ma tak wyśrubowanych norm, auta na prąd zyskują gigantyczną popularność. Czołowe marki stawiają na elektryczne auta w segmentach, które do tej pory należały do dużych silników V6 i V8. Idealnym przykładem są pickupy, takie jak bijący rekordy popularności Ford F-150 Lightning. W drodze jest też Chevrolet Silverado EV i RAM, a do klientów docierają już pierwsze Hummery EV. Teraz towarzystwo to uzupełni GMC Sierra EV.
O dziwo w USA nikt nie boi się elektrycznych pickupów. GMC Sierra EV 2024 rozbudowuje ofertę marki
I przede wszystkim dywersyfikuje portfolio General Motors, dając im przewagę na rynku elektrycznych aut użytkowych. Chevrolet Silverado EV trafi na rynek dopiero za rok, a GMC będzie jego nieco bardziej luksusowym bratem.
Co jak co, ale Amerykanie świetnie podeszli do architektury swoich elektrycznych pickupów. GMC Sierra EV korzysta z instalacji 800V i umożliwia szybkie ładowanie z mocą do 350 kW. Zasięg sięga tutaj 400 mil, czyli 643 kilometrów.
Do tego ten pickup może też służyć jako wielki powerbank. Liczba złącz pozwalających na podpięcie zewnętrznych urządzeń jest imponująca (aż 10), a najmocniejsze z nich ma moc 10,2 kW. Według GMC używanie słabszych odbiorników sprawi, że Sierra EV posłuży jako generator przez 21 dni.
GMC Sierra EV jest też szybkie, moce i ma ogromną ładowność
Zastosowano tutaj ponad 750-konny silnik elektryczny, generujący blisko 1000 Nm momentu obrotowego. Sprawia to, że setka pojawia się na zegarach w około 4,6 sekundy. Na hak można wrzucić 4,3 tony, a na pakę 700 kilogramów. Warto też dodać, że udało się tutaj stworzyć ogromny i bardzo przestronny "frunk".
GMC stawia na luksus, dlatego w kabinie znajdziemy duży dotykowy ekran o przekątnej 16,8 cala i 11,8 calowe wskaźniki. Materiały wykończeniowe mają być lepsze niż w Chevrolecie Silverado EV.
GMC Sierra EV i GMC Hummer EV - co je łączy, co je różni?
Można zastanawiać się nad sensem tworzenia dwóch zbliżonych aut w jednej marce. Jak się jednak okazuje Sierra i Hummer celują w innych odbiorców.
Sierra EV to samochód do pracy, który sprawdzi się w codziennej eksploatacji. Hummer z kolei ma więcej charakteru i jest dużo bardziej "terenowy" od swojego kuzyna. W tym drugim aucie postawiono też na nieco bardziej luksusowe wykończenie kabiny.
Obydwa samochody łączy natomiast system crabwalk, pozwalający na poruszanie się autem po skosie. To wygodne i przydatne rozwiązanie podczas zabaw w terenie.