Gorące niespodzianki od Porsche. Debiutuje 718 Spyder i 718 Cayman GT4 z silnikiem 4.0

Mocny wolnossący silnik, manualna skrzynia biegów i surowy sportowy charakter - Porsche potrafi uradować swoich fanów.

Po wielu zapowiedziach i zwiastunach zaprezentowano dwie nowości - model 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4. Obydwa to wyczekiwane warianty popularnego Boxstera i Caymana, skrywających się już pod numerem 718. Od kiedy modele te trafiły do "zbioru liczbowego", oferowane były wyłącznie z nowymi, 4-cylindrowymi silnikami. Warianty te są więc powrotem do tego co najlepsze - i to w najciekawszym wydaniu.

Porsche 718 Spyder

Sercem 718 Spydera i 718 Caymana GT4 jest nowa jednostka 4.0 B6, która oferuje 420 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Ma ona sporo wspólnego z silnikiem z 911 GT3, aczkolwiek wprowadzono tutaj szereg modyfikacji celem zastosowania w mniejszych autach z centralnie ulokowaną jednostką. W obydwu autach sprint do setki zajmuje 4,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 301 km/h w Spyderze oraz 304 km/h w GT4. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni - o PDK zapomnijcie, gdyż nie będzie tutaj oferowane.

Silnik to prawdziwe dzieło sztuki. Aby jak najmniej przekraczać normy emisji CO2, Porsche stworzyło specjalny system odcinający cylindry oraz maksymalnie zwiększający efektywność wtrysku, tak aby pomimo wysokoobrotowego charakteru unormować zużycie paliwa i ilość wydzielanego dwutlenku węgla. Spyder i GT4 mają także przebudowane nadwozie oraz całkowicie zmienioną aerodynamikę. Dzięki dodaniu splittera z przodu i dyfuzora z tyłu oraz specjalnego skrzydła (w Caymanie GT4) siła docisku zwiększyła się aż o 50%. W Spyderze wartość ta jest nieco niższa, aczkolwiek wciąż znacznie wyższa niż w standardowym Boxsterze. Za charakterystyczną obudową dachu kryje się wysuwane skrzydło, które wspomaga tył auta podczas szybkiej jazdy i "dokleja" go do jezdni.

Porsche 718 Cayman GT4

W obydwu autach znacząco zmodyfikowano też zawieszenie. System PASM w połączeniu z obniżeniem o 30 mm sprawia, że samochody te są pewniejsze i stabilniejsze w prowadzeniu. Standardowo stosowany jest tutaj bardzo wydajny układ hamulcowy z zaciskami typu monoblock. W opcji dostępny jest także ceramiczny układ hamulcowy. 718 Cayman GT4 może być z kolei wyposażony w pakiet Clubsport, który wnosi stalowy rollbar z tyłu oraz kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

We wnętrzach obydwu aut znajdziemy dużo alcantary oraz zamszu. Seryjnie samochody te oferowane są bez systemu multimedialnego, który można dołożyć bez dopłaty. W 718 Spyder znajdziemy także wiele klasycznie stylizowanych elementów, które nawiązują do historii Porsche.