Tak wygląda Honda, którą za chwilę będziesz jeździć. Jest jak z kosmosu
Wygląda jak auto wyciągnięte z filmu science-fiction, nie ma klasycznej kierownicy i... zaraz trafi do produkcji. Przed Wami Honda 0 SUV, która jest już niemal gotowa do debiutu.
- Honda 0 SUV to pierwszy przedstawiciel nowej linii produktów tej marki
- Japończycy stawiają na bardzo odważne wizualnie elektryki
- Pod nadwoziem kryje się nowoczesna technika
Tego jeszcze nie grali. Honda do tej pory oferowała raczej mało porywające elektryki. Owszem, model e był śliczny, ale tu kończyły się jego zalety. Z kolei Honda e:NY1 (auto z najgłupszą nazwą w historii) jest absolutnym dramatem na kołach, który warto omijać szerokim łukiem. Zresztą wyniki sprzedaży idealnie pokazują, że nie jest to konstrukcja warta uwagi.
To jednak niebawem ma się zmienić. Japończycy pracują nad nową rodziną elektryków, która będzie przełomowa i rewolucyjna. Przed Wami Honda 0 SUV. Wygląda jak prototyp, ale wbrew pozorom w takiej formie ma trafić na drogi. Co więcej, będzie też imponowała wydajnością - przynajmniej w teorii. Co o niej wiemy?
Honda 0 SUV, czyli kosmiczny design i dopracowane rozwiązania z Formuły 1
Tak, to nie jest pomyłka. Japońska marka czerpała garściami z doświadczenia pozyskanego w F1, aby zbudować lepsze auto elektryczne. Kluczowe było tutaj chociażby zredukowanie masy pojazdu, a także doszlifowanie pracy całego układu napędowego.
Przede wszystkim udało się odchudzić i zmniejszyć baterię, a to już jest mały sukces. Mniejsza o 6% grubość przekłada się chociażby na lepszą pozycję za kierownicą. Do tego zastosowano tutaj oś e-Axle, którą ulokowano w poziomie i zmniejszono o 40%. Co więcej, zintegrowano w niej falownik. Efekt? Bardziej kompaktowa budowa i niższa masa.
Ten mierzący blisko 4,7 metra długości SUV ma oferować 540 kilometrów realnego zasięgu w trasie. Japończycy skrzętnie omijają temat prędkości ładowania i pojemności baterii, więc tutaj pojawia się jeszcze kilka niedomówień.
Wiadomo za to, że we wnętrzu zobaczymy całkowicie inną koncepcję projektowania - z dużymi ekranami i z wolantem zamiast kierownicy. Mózgiem tego samochodu będzie system ASIMO OS, który ma zapewnić pełną łączność online i skupia się wokół idei "software defined vehicle".
Nowa Honda 0 SUV w produkcyjnym wydaniu ma zadebiutować już na początku przyszłego roku. To auto zaliczy też dynamiczny pokaz podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.