Ta Honda Civic przejechała 400 000 kilometrów - w rok. Jak wygląda po takim przebiegu?

Ta Honda Civic nie miała lekkiego życia. To nowe, roczne auto, które wygląda niemal jak samochód wystawiony w salonie. Niespodzianką jest przebieg - w 12 miesięcy przejechała 400 000 kilometrów, czyli blisko 1100 kilometrów dziennie. Jak to wpłynęło na jej kondycję?

Zacznijmy od kluczowej kwestii - jak można przejechać 400 000 kilometrów w rok autem osobowym? Odpowiedź jest bardzo prosta. Ta Honda Civic należała do kuriera medycznego, który rozwoził sprzęt w pomiędzy Houston i Dallas w USA. Ta wymagająca praca wymuszała pokonywanie dziennie wielkich dystansów - nawet do 600-700 mil.

Do tego wybrano tutaj ciekawe auto. To najnowszy Civic w wersji 1.5 Turbo, ze skrzynią CVT. Jak widać ten przebieg może śmiało zamknąć usta tym, którzy twierdzą, że downsizing oznacza niską trwałość silników.

Ta Honda Civic po roku użytkowania wygląda niczym fabrycznie nowy egzemplarz. Kluczem do sukcesu była rozsądna eksploatacja

Historię tego egzemplarza opisuje blog Tire Meets Road, który także zdobył szczegółowy wyciąg z Carfaxu. Zdradza on sekrety długowieczności tego auta. Jest to też kolejny przykład na to, że zdrowe podejście do obsługi samochodu zapewnia spokojną eksploatację.

Olej i filtry wymieniano tutaj co 10 000 mil, czyli około 16 000 kilometrów. Warto zauważyć, że odbywało się to co mniej więcej 15-17 dni. Odwiedzaliście kiedyś serwis dwukrotnie w ciągu nieco ponad 30 dni, aby to zrobić? Nie sądzę.

Honda Civic opinie

Świece zapłonowe, dla odmiany, wymieniono tylko dwukrotnie - przy przebiegu przekraczającym 100 000 mil i później przy 200 000 mil na liczniku. Jest to odpowiednio nieco ponad 160 000 i blisko 330 000 kilometrów.

Płyn hamulcowy wymieniono dwukrotnie, podobnie jak płyn chłodniczy. Co ciekawe na liście nie widzę jednak tak kluczowych rzeczy, jakimi są klocki i tarcze hamulcowe. Nie wiem, czy taka informacja pojawia się w Carfaxie, ale z pewnością sporym zaskoczeniem byłby fakt, że w tym aucie kryją się te elementy z pierwszego montażu.

Wszystkie przeglądy Civica odbywały się w jednym ASO. Teraz auto trafiło tam na sprzedaż

I tu robi się ciekawie, gdyż samochód objęty jest jeszcze przez rok gwarancją i dodatkowym planem serwisowym. Tym samym kupując ten egzemplarz dostajemy gwarancje solidnego serwisowania przez 12 miesięcy. Brzmi kusząco?

Auto wyceniono na 19 000 dolarów. A to oznacza, że jest ona tańsza o 6000 dolarów od bazowej wersji Sport i o 11 000 od topowego wariantu Touring.