Honda Civic Type R będzie niestety ostatnim takim hothatchem tej marki

Mocny silnik, surowy charakter i świetne właściwości jezdne. Z tego od lat słyną hothatche z Japonii, których jednak jest już coraz mniej. Nowa Honda Civic Type R to ostatni podryg tego segmentu w "klasycznym" wydaniu.

Kolejny rozdział w historii motoryzacji powoli dobiega końca. Hothatche w klasycznej postaci odchodzą na emeryturę. Niektóre marki najpierw postawią na połowiczną elektryfikację, a inne zaś od razu będą budować pełnoprawne elektryki. Nim to się jednak stanie dostaniemy jeszcze jeden samochód w starym stylu. To nowa Honda Civic Type R, która jest już szykowana do debiutu.

2022 Honda Civic Type R, czyli ponad 300 KM i napęd na jedną oś

Przez pewien czas mówiło się, że Japończycy postawią na kontrowersyjny układ w nowym modelu Type R. Miała to być hybryda plug-in, gdzie jednostka elektryczna napędzałaby tylną oś. Wszystko wskazuje jednak na to, że Honda po raz ostatni zdecyduje się na stary i sprawdzony układ. Mowa o turbodoładowanym silniku 2.o, który połączony będzie z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś.

Taki zestaw ma oferować ponad 300 KM. Wstępnie rzucana jest wartość 320 KM, co byłoby rozsądną kontynuacją wobec oferowanego jeszcze modelu. Japończycy potrafią zbudować auto w taki sposób, że te koniec na przodzie wcale nie są nieposłuszne i rozbiegane. Dzięki skomplikowanej konstrukcji zawieszenia i sprytnej elektronice (wektorowanie momentu obrotowego), podsterowność nie będzie tutaj dosłownie i w przenośni zabójcza.

Honda Civic Type R Honda Civic Type R

Nowa stylistyka może przypaść do gustu wielu osobom

Poprzednia generacja modelu Type R bez wątpienia była dość kontrowersyjna. Nie dość, że samo nadwozie prezentowało się dość specyficznie, to jeszcze końcówki wydechu i spoiler z tyłu tworzyły "unikalny" charakter.

W nowej generacji dostaniemy znacznie "spokojniejszy" styl, pełen łagodnych i eleganckim przetłoczeń. To wbrew pozorom może stać się atutem dla osób, dla których aktualny jeszcze Civic był zwyczajnie przekombinowany.

To samo tyczy się wnętrza. Tutaj także znajdziemy więcej wyrafinowanych kształtów i ciekawych form, znacznie elegantszych i bardziej estetycznych.

Wiele detali nadwozia zdradzają nowe zdjęcia szpiegowskie, które publikujemy dzięki uprzejmości naszych kolegów z portalu motor.es. Aktualnie Honda testuje swój samochód na krętych drogach Hiszpanii, gdzie sprawdzane jest zawieszenie i układ napędowy.

Dodamy jednak, że hybryda jest na tapecie

Być może nowa generacja dostanie z czasem ostrzejsze wydanie, które będzie właśnie korzystało z układu PHEV. Mógłby to być solidny konkurent dla topowych hothatchy, takich jak na przykład Volkswagen Golf R, czy Cupra Formentor.

Premiera nowego modelu Type R powinna mieć miejsce jeszcze w tym roku. Auto na rynek trafi jednak bliżej trzeciego kwartału 2022.