Tak, nowa Honda Civic Type R jest szybka. Już to udowodniła
Nowa Honda Civic Type R jeszcze nie trafiła na rynek, a już robi zamieszanie. Swoje możliwości pokazała na torze Suzuka, gdzie wykręciła świetny czas, bijąc na głowę poprzedniczkę.
Japończycy jakoś niespecjalnie spieszą się z premierą tego auta. Prototypy jeżdżą od dawna po drogach publicznych, a zakamuflowany egzemplarz pokazano oficjalnie przy kilku okazjach. Teraz wiemy też jak brzmi nowa Honda Civic Type R. Pewne jest też to, że będzie bardzo szybka i skuteczna.
Nowa Honda Civic Type R pokonała Suzukę w 2:23:120 min
A to oznacza, że jest szybsza o niemal sekundę od swojej poprzedniczki. Wydawać by się mogło, że to niewielka różnica. Nic bardziej mylnego - pokazuje to, że z nowego modelu można wycisnąć jeszcze więcej, co przełoży się na skuteczność podczas zabaw na torach.
Pozostaje nam tylko czekać na oficjalny przejazd po "Zielonym Piekle". Honda Civic Type R 2022 na Nurburgringu może pokazać swoje możliwości z jeszcze lepszej strony. W końcu 20 kilometrów brutalnej jazdy po zakrętach i przewyższeniach bardzo szybko ujawnia wszelkie niedoskonałości samochodu.
Co nowego znajdziemy w tym samochodzie?
Wbrew wcześniejszym plotkom nie jest to hybryda plug-in, ani też auto z napędem na cztery koła. Japończycy pozostali przy sprawdzonej dla siebie koncepcji, czyli napędzie na przednią oś i mocnej turbobenzynie.
Dwulitrowa jednostka ma generować około 330 koni mechanicznych, przekazywanych na koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.
To, na czym się skupiono, to przede wszystkim zestrojenie zawieszenia oraz układu kierowniczego. Dwie poprzednie generacje Civica Type R pokazały, że Japończycy wciąż doskonale znają się na swojej robocie.
Wszystko wskazuje więc na to, że tutaj - jakimś cudem - udało się wycisnąć jeszcze więcej przyczepności i pewności prowadzenia.
Honda Civic Type R 2022 - to ostatnia taka generacja tego auta
Japońska marka nie pozostawia wątpliwości - kolejne wcielenie modelu Type R będzie już mocno zelektryfikowane, lub wręcz całkowicie elektryczne.
Tym samym szykowana do debiutu generacja stanie się ostatnim podrygiem klasycznej mechanicznej roboty, bez udziału elektronów i innych wysokonapięciowych dodatków.
Oficjalna premiera nowej Hondy Civic Type R powinna mieć miejsce latem tego roku. Auto ma trafić na rynek w trzecim kwartale i stanie do rywalizacji z takimi samochodami jak Volkswagen Golf R, Audi S3, czy Mercedes-AMG A 35.