Honda Civic Type R - Szybko do Genewy

Honda zaprezentowała zapowiadaną od jakiegoś czasu nową odsłonę modelu Civic Type R. Poznaliśmy cechy charakterystyczne nowego dziecka Hondy, a w szczegółach zobaczymy je podczas salonu Geneva Motor Show 2015.

Honda opowiadając o swoim odmłodzonym, sportowym flagowcu podkreśla istotność aerodynamiki. Nowy Civic Type R bowiem zyska nowoczesne elementy stylizacyjne, które służą także poprawie właściwości jezdnych auta. Sprawdzone zostały mianowicie w wielu testach, zarówno komputerowych, jak i w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu Type R ma zyskać wysoką stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Co znajdziemy pod maską nowego Type R? Niemały skarb, bo benzynową jednostkę 2.0 VTEC Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik ten, zgodnie z zapewnieniami producenta, pozwoli rozpędzić auto do 270 km/h, co zdecydowanie plasuje nowego Civica Type R w czołówce najszybszych aut przednionapędowych.

Osiągnięcie takiej prędkości nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie rozwiązania aerodynamiczne. Samochód posiada prawie całkowicie płaską osłonę podwozia, która poprawia przepływ powietrza pod samochodem, by w końcu połączyć się z tylnym dyfuzorem, by dodatkowo zoptymalizować siłę docisku. Z tyłu auta znajdzie się także charakterystyczne skrzydło, które prócz przesłanek aerodynamicznych, poprawiać ma także wizerunek auta.

Optymalizacji przepływu strumieni powietrza służy też szeroki przedni splitter oraz masywne boczne progi. Zadaniem przedniego zderzaka z kolei jest niwelowanie turbulencji powietrza wokół przednich kół, zwłaszcza przy dużych prędkościach, dzięki czemu zredukowany zostaje opór i zwiększona stabilność pojazdu.

Nowy Civic Type R wyposażony został także w specjalnie zaprojektowany dla tego modelu układ hamulcowy firmy Brembo. Składa się on z nawiercanych tarcz o średnicy 350 mm i czterotłoczkowych zacisków, które umieszczone zostały za 19-calowymi obręczami aluminiowymi.

Producent zadbał także o odpowiednią wydajność cieplną. Wysilonej jednostce napędowej bowiem towarzyszyć będą wyższe temperatury, niż w przypadku poprzednika. Z tego powodu Type R otrzymał większe wloty powietrza w przednim zderzaku, dodatkowe otwory w panelu ponad przednimi kołami, a także wloty w przednich nadkolach.

Auto zobaczymy w Genewie, gdzie zaprezentowane zostanie w znanym z innych generacji modelu Type R kolorze Championship White.