Honda HR-V w Europie tylko z napędem hybrydowym. Oferuje 129 KM
Bardzo szybka nie będzie, ale za to powinna odwdzięczyć się niskim zużyciem paliwa. Honda HR-V w Europie zyska wyłącznie napęd e:HEV.
Od momentu premiery tego auta minęło już sporo czasu, a japońska marka wciąż nie ujawnia zbyt wielu szczegółów na temat europejskiego wariantu. Dopiero teraz na przykład dowiedzieliśmy się, że Honda HR-V oferowana będzie na Starym Kontynencie tylko z jednym silnikiem. To hybryda oferująca 129 KM i 253 Nm momentu obrotowego, znana już zresztą z modelu Jazz.
Honda HR-V zyska zmodyfikowaną wersję układu hybrydowego z Jazza
Oznacza to dość skomplikowane połączenie jednostki wolnossącej (1.5), silnika elektrycznego oraz specyficznej przekładni. Różnicą względem Jazza jest liczba cel w baterii - dodano ich 12, a łącznie jest takowych 60. Taka kombinacja według producenta zapewni średnie zużycie paliwa na poziomie 5,4 litra i 122 g CO2 emitowane na każdy przejechany kilometr. Sprint do setki zajmie z kolei 10,6 sekundy.
Idea działania tego systemu jest dość nietypowa: zasadniczo pierwsze skrzypce gra tutaj jednostka elektryczna, zaś przez większą część czasu silnik spalinowy jedynie ją wspiera. Dopiero przy wyższych prędkościach "benzyniak" wchodzi do gry jako kluczowy zawodnik.
Honda HR-V 2022
Japończycy mocno liczą na sukces tego auta, ale wszystko zależy od jednego czynnika
Jest nim cena. O ile w innych krajach Europy Honda Jazz sprzedaje się całkiem nieźle, o tyle w Polsce, przez dziwną politykę naszego oddziału, ceny tego samochodu są abstrakcyjne. To nie napawa optymizmem w perspektywie modelu HR-V, który może kosztować lekką ręką minimum 110 000 zł (uwzględniając różnicę w stosunku do Jazza). Tym samym będzie to jeden z najdroższych samochodów w tym segmencie, nawet w podstawowej wersji.
Obawy tyczą się też nowego Civica. Do tej pory Japończycy potrafili dość dobrze wycenić ten samochód. Czy nowa generacja pójdzie śladem poprzedników, czy też stanie się podobną ofiarą jak Jazz? O tym przekonamy się dopiero w przyszłym roku.
Honda HR-V ma palmę pierwszeństwa i jeszcze w tym roku oficjalnie zadebiutuje w cennikach i w salonach. Stanie się to jednak dopiero w czwartym kwartale, o ile japońska marka nie zmieni niespodziewanie strategii działania.