Nowa Honda Jazz zaprezentowana w wersji europejskiej. W ofercie tylko hybryda
Honda Jazz żyje i ma się świetnie. Nowa generacja tego praktycznego auta niebawem wjedzie do salonów. Japończycy poakzali europejską specyfikację tego samochodu.
Honda Jazz zyskała już czwartą generację. Model ten niezmiennie jest wierny swojemu pierwowzorowi. Choć gra w segmencie B, to nijak nie nawiązuje do większości konkurentów. Japończycy pozostali przy koncepcji "mikrovana", o ponadprzeciętnej praktyczności. Nowe wydanie tego auta dodaje do tego lepsze wykończenie, bogatsze wyposażenie i odpowiedni silnik.
Honda Jazz - tylko jako hybryda
To największa zmiana w tym modelu. Dotychczas oferowane były tutaj tylko klasyczne jednostki benzynowe. Nowe wydanie w gamie posiadać będzie zaledwie jeden silnik. To konstrukcja 1.5 i-VTEC, połączona z dwoma silnikami elektrycznymi i baterią. Zestaw ten oferuje 109 KM i 253 Nm momentu obrotowego, co zapewni sprint do setki w 9,4 sekundy.
Układ e:HEV ma wyróżniać się niskim zużyciem paliwa. Według normy WLTP będzie ono wynosiło średnio 4,5 litra na sto kilometrów. Emisja CO2 to z kolei 102 gramy na każdy kilometr.
Kierowca będzie mógł wybrać jeden z trzech trybów pracy. Pierwszy z nich to ustawienie EV Drive, pozwalające na krótką jazdę na samym prądzie. Druga opcja to ustawienie Hybrid Drive - czyli automatycznie zarządzające pracą całego układu. W opcji Engine Drive bateria będzie doładowywana, a cała moc trafi na koła bezpośrednio z silnika spalinowego
Moc trafi na przednie koła za pośrednictwem przekładni CVT. Będzie to jedyna możliwa konfiguracja dostępna w tym samochodzie. Patrząc na jego miejski charakter i klientelę, która jest raczej starsza i stateczna, to decyzja ta jest bardzo dobra.
Honda Jazz - dwie wersje
Nowy model Hondy będzie oferowany jako standardowy minivan oraz w podniesionym wydaniu Crosstar. To drugie będzie wyróżniało się zwiększonym o nieznaną liczbę milimetrów prześwitem. Crosstar wyróżni się także plastikowymi nakładkami oraz delikatnie zmienionym frontem.
Wnętrze w obydwu przypadkach będzie identyczne. Honda postawiła na bardzo prosty i klasyczny projekt, pozbawiony zbędnych ozdobników. Nieco ascetyczny kokpit będzie łatwy w obsłudze, gdyż podstawowe przełączniki pozostawiono w klasycznej formie. Mowa tu chociażby o panelu klimatyzacji.
Nie zabraknie tutaj także wyróżniającego ten model systemu Magic Seats. Pozwala on na łatwe zarządzanie przestrzenią ładunkową, co przekłada się na cenne dodatkowe metry na przewóz większych przedmiotów.
Nowa Honda Jazz trafi do salonów w połowie bieżącego roku.