Huawei stworzyło Rolls-Royce'a wśród... samochodów. Tych chińskich oczywiście
Huawei to nie tylko smartfony i elektronika. Ten chiński gigant tworzy z wieloma markami różne samochody, a teraz wchodzi na rynek, na którym króluje... Maybach i Rolls-Royce.
- Huawei stworzyło unikalną limuzynę
- Maextro S800 powstał przy współpracy z JAC
- To w pełni elektryczny samochód
Wszyscy kojarzymy sprzęt Huawei, w tym smartfony i laptopy. Mało kto jednak wie, że ta chińska firma jest też dość mocno osadzona w świecie motoryzacji. W Chinach z różnymi producentami tworzy dość luksusowe i nowoczesne samochody. Teraz do tej listy dołączy limuzyna z najwyższej półki, która bierze na celownik Rolls-Royce'a i Maybacha. To nie jest pomyłka.
Huawei wchodzi do "najwyższej ligi". Tym razem nie chodzi o smartfony
Ich najnowsze dziecko nazywa Maextro S800 (nazwa nie jest zbyt porywająca) i jest dzieckiem spółki joint-venture z grupą JAC. To czwarta taka współpraca Huawei, po BAIC-u (Stelato), Chery (Luxeed) i Seres (AITO). O ile te trzy marki de facto grają w podobnej lidze, o tyme Maextro jest już znacznie wyżej pozycjonowane.
Chińczycy nie boją się tutaj nawiązań do Maybacha i Rolls-Royce'a. Ich nowa limuzyna ma być równie komfortowa i naprawdę imponujaća pod kątem jakości wykonania. Stylistyka jest tutaj dość kontrowersyjna, gdyż z jednej strony łączy cechy Rolls-Royce'a (koła i charakterystyczna ciężka bryła), jest liftbackiem i ma detale inspirowane BMW Serii 7.
To odważny projekt, ale z pewnością trafi w gusta chińskich klientów. Wymiarami też plasuje się wysoko, ale raczej mówimy tutaj o półce przedłużonej Serii 7/Mercedesa Klasy S, niż nawet Rolls-Royce'a Ghosta.
Huawei Maextro S800 ma 5480 mm długości i 3370 mm rozstawu osi. Szerokość tego samochodu sięga równo dwóch metrów.
Tajemnicą pozostaje wygląd wnętrza i napęd
Wiadomo, że będzie ono luksusowe i widać, że tutaj także nie zabraknie inspiracji w postaci europejskich samochodów. Pod maską nie znajdziemy zaś silników spalinowych - w grę wchodzą wyłącznie wersje elektryczne. Maextro póki co jednak zachowuje dla siebie informacje o specyfikacji i ujawni je bliżej rynkowego debiutu.
Chińczycy nie mają tutaj ambicji do podboju innych rynków z tym modelem. To projekt stworzony w Chinach, dla Chin. Stąd też nietypowa linia i mnogość dość dziwnych detali.
Swoją drogą, tego samego dnia Huawei pokazało flagowy telefon Mate 70, który ma być "przełomem". Jak szaleć, to po całości.