Hummer EV ma funkcję, której nikt nie zna. Nawet producent. Zaraz? Jak to?
Hummer EV to kawał technologicznego popisu. Elektryczny pickup ma jednak tajemniczą funkcję na selektorze trybów. Nawet w GMC nie wiedzą, do czego służy.
Nowy Hummer EV to kawał pickupa. Trzy silniki elektryczne , olbrzymia moc ponad 1000KM, duża bateria (niemal 213 kWh) i 3,5 tony "na haku", przy jednoczesnym przyspieszeniu do setki w 3 sekundy. Nic dziwnego, że konstruując tak skomplikowaną maszynę, i to w dwa lata od pustej kartki, można było co czymś zapomnieć. Na przykład o jednej z funkcji.
Hummer EV i przycisk - widmo
Samochód trafił w końcu do sprzedaży, a pierwsze egzemplarze zaczęły docierać do klientów pod koniec zeszłego roku, zazwyczaj w wersji Edition 1, właśnie z mocniejszym silnikiem (słabsze będą miały ok 830 KM) i masą off-roadowych dodatków.
Szybko okazało się, że Hummer EV na selektorze trybów jazdy ma jeden, który... nie działa. Oznaczony jest ikonką przypominającą spłaszczone "H" z trzema trójkątnymi znacznikami. Ale do czego służy? Okazuje się, że nawet w GMC tego nie wiedzą. A dokładnie... nie mieli nawet zamiaru tego wiedzieć.
Zrobili i już. Po jego naciśnięciu pojawia się na ekranie krótki komunikat:
"Your Mode. Your Mission. epicideas@GMC.com"
Czyli, że to od nas zależy do czego będzie służyć. Przy czym nie chodzi tu o żadną personalizację, czy tryb Individual z osobistymi preferencjami.
Po prostu to "jeszcze nie ma żadnej funkcji". GMC przerzuciło nieco na klientów wymyślenie, co by chcieli mieć w swoim pickupie. Na maila można wysłać swój pomysł, a firma na jeden z nich się zdecyduje.
Niestety, ze względu na to, że funkcja-której-jeszcze-nie-ma-ale-będzie, zostanie dodana przez aktualizacje OTA, czyli przez internet, możemy zapomnieć o systemie centralnego pompowania kół, albo np. katapultowania zbyt głośnego współpasażera. Co prawda to już zakazane, ale przychodzi mi na myśl, że na pewno znajdą się chętni, aby Hummer EV robił tzw. "Carolina Squat" pod konkretnym przyciskiem. Nie! Mam nadzieję, że to by nie przeszło w GMC.
Może dodatkowy tryb eko? Albo procedura startowa? A może jednak podniesienie, albo opuszczenie zawieszenia (całego!) wchodzi w grę? To już zależy od fantazji klientów. Hummer EV przeciera szlaki dla nowego rodzaju projektowania funkcjonalności aut. Przez klientów!