BYD pokazało auto, może bać się Passat i Superb. Jest hybrydą, która wpadnie w oko
Czas na zmiany. BYD stawia na nową strategię w Europie i inwestuje w hybrydy plug-in. Ten model ma więc szansę na debiut na Starym Kontynencie. BYD Seal 06 DM-i ma wszystko, czego szukają klienci, a teraz także debiutuje w praktyczniejszym wydaniu.
BYD nie zwalnia tempa. Chiński gigant konsekwentnie rozwija gamę modelową na rodzimym rynku i nie tylko. Kilka dni temu Chińczycy przedstawili nową strategię dla Europy, gdzie chcą rozpychać się za sprawą hybryd plug-in. Tutaj do gry może wkroczyć właśnie ten model - BYD Seal 06 DM-i.
Do tej pory ten model występował wyłącznie jako klasyczny sedan. Teraz do gamy dołączyło także efektowne wizualnie kombi, które łączy praktyczność i przyjemną dla oka estetykę.
BYD Seal 06 DM-i w wydaniu kombi może być strzałem w dziesiątkę
Seal 06 DM-i kombi to rodzinny samochód o długości 4,85 metra. Choć jest to produkt, który póki co występuje głównie w Chinach, zaprojektowano go z myślą o europejskich klientach.
Nowy model oferuje przestronne wnętrze i nowoczesne technologie. Design nawiązuje do serii Ocean od BYD, z charakterystycznym trapezoidalnym wlotem powietrza i ostrymi reflektorami. Czarne słupki i opadająca linia dachu nadają mu dynamiczny wygląd.
Dokładne wymiary pojazdu to 4850 mm długości, 1890 mm szerokości i 1505 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2790 mm.
Wydajność i zasięg mają być atutem
Model kombi dostępny będzie w dwóch wersjach napędowych. Podstawowa wersja łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 KM (74 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 120 kW (163 KM). Wspiera ją bateria LFP o pojemności 10,08 kWh, co pozwala na przejechanie do 53 km w trybie elektrycznym według normy CLTC.
Wyżej pozycjonowana wersja oferuje ten sam silnik benzynowy, ale z mocniejszym silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM (160 kW) i większą baterią 15,874 kWh, zapewniającą zasięg elektryczny do 83 km.
Sukces modelu Seal 06 DM-i motywuje BYD do podjęcia kluczowej decyzji
Sedan BYD Seal 06 DM-i zadebiutował na chińskim rynku 28 maja 2024 roku, w cenie od 99 800 juanów. Był jednym z pierwszych modeli BYD wyposażonych w piątą generację systemu DM-i. Od momentu premiery do lutego 2025 roku sprzedano 220 736 egzemplarzy tego modelu. Te wyniki mogą przełożyć się na zmianę strategii i na wprowadzenie tego auta na rynek europejski.
Seal 06 DM-i kombi może być atrakcyjną propozycją dla europejskich klientów poszukujących przestronnego i nowoczesnego samochodu rodzinnego. Po pierwsze - ten samochód stałby się konkurencją dla m.in. Volkswagena Passata, czy Skody Superb. Po drugie - dzięki zaawansowanej hybrydzie i wysokiej wydajności napędu (co pokazał model Seal U DM-i) ma szansę przekonać do siebie wiele osób. Dla BYD będzie to więc najprawdopodobniej kluczowa decyzja, które może umocnić ich pozycję na Starym Kontynencie.