HypersonX brzmi jak nazwa DJ-a grającego techno. A to tylko nowy dźwięk BMW
HypersonX brzmi jak pseudonim dobrego DJ-a. Ten pochodzi z Monachium i tak naprawdę nazywa się... BMW.
Wiecie, że większość firm ma teraz ludzi odpowiedzialnych stricte za dźwięk samochodów? Mowa tutaj głównie o elektrykach, gdyż tutaj jest ogromne pole do popisu. Renzo Vitale jest "dyrektorem kreatywnym" w BMW. Odpowiada tutaj między innymi za brzmienie całej rodziny Neue Klasse. I jego nowym dzieckiem jest system HypersonX.
Ten innowacyjny moduł dźwiękowy umożliwia kierowcom personalizację akustycznego doświadczenia podczas jazdy - zależnie od trybów jazdy i od "atmosfery" samochodu.
HypersonX Wheel pozwoli Ci wybrać odpowiednie brzmieie. To trochę jak proszenie DJ-a o konkretny utwór
System HypersonX Wheel pozwala na wybór spośród czterech trybów dźwiękowych: Calm, Free, Expressive i Agile. Każdy z nich odpowiada innemu nastrojowi i stylowi jazdy. Użytkownik może dostosować dźwięk w czasie rzeczywistym, przesuwając palcem po ekranie dotykowym, co wpływa na charakterystykę akustyczną pojazdu w zależności od przyspieszenia i prędkości.
Brzmienie jest podstawą. BMW wciąż pracuje z Hansem Zimmerem
BMW wykorzystuje 43 sygnały dźwiękowe, tworząc wielowymiarowe spektrum akustyczne, które dostosowuje się do aktualnej sytuacji na drodze. Dźwięki te nie naśladują tradycyjnych silników spalinowych, lecz oferują futurystyczne brzmienia, które mają na celu stworzenie emocjonalnej więzi między kierowcą a pojazdem.
Oczywiście jest tutaj pełna integracja z trybami jazdy
HypersonX Wheel jest częścią szerszego systemu BMW My Modes. Zintegrowano tutaj dźwięk, oświetlenie i wyświetlacze, tworząc spójne środowisko dostosowane do preferencji użytkownika. Wybierając odpowiedni tryb, kierowca może zanurzyć się w atmosferze relaksu lub dynamicznej jazdy, co wpływa na ogólne wrażenia z podróży.
BMW stawia wszystko na sukces rodziny Neue Klasse
Rodzina Neue Klasse przyniesie nie tylko innowacje w dziedzinie dźwięku. Po pierwsze - tutaj przede wszystkim debiutuje zaawansowana technologia napędu elektrycznego szóstej generacji BMW eDrive. Nowe, cylindryczne ogniwa litowo-jonowe o zwiększonej gęstości energii oraz architektura 800V umożliwiają naładowanie pojazdu na dystans 300 km w zaledwie 10 minut.
Po drugie - postawiono tutaj na recykling. Wnętrze pojazdu wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. Są tu chociażby przetworzone sieci rybackie, co podkreśla zaangażowanie BMW w zrównoważony rozwój. Nowe podejście do projektowania wnętrza i zastosowanie ekologicznych materiałów wpisuje się w strategię marki, która stawia na innowacje i odpowiedzialność ekologiczną.


