Cus-to-jest? Hyundai Custo wygląda... specyficznie
Ma bardzo dziwną linię, wyjątkowo specyficzny front, a do tego jest 7-osobowym vanem. Oto Hyundai Custo, nowy wynalazek koreańskiej firmy.
Są jeszcze miejsca, gdzie vany mają mocną pozycję na rynku. Mowa o Chinach - tutaj jest to jeden z popularniejszych segmentów obok SUV-ów. Niemal każdy producent oferuje praktycznego vana, opakowanego w efektownie nadwozie. Hyundai Cusco to przykład takiego samochodu. Jest nietypowy i zarazem ciekawy, a do tego całkiem pojemny. Mówimy o samochodzie, który mierzy blisko pięć metrów długości i ma ponad 3 metry rozstawu osi.
Hyundai Custo wyróżnia się z tłumu
Koreańska marka wplotła tutaj wiele elementów, które nawiązują do najnowszych modeli, takich jak Tucson czy i30. Mowa o charakterystycznym grillu i ciekawie zaprojektowanych światłach przednich. Tył także nie prezentuje się źle. Do tego będzie oferowany w dwóch wariantach - z białym i czarnym pasem pomiędzy lampami.
Nowocześnie prezentuje się także kabina, z wielkim ekranem multimediów "wychodzącym" z tunelu środkowego. Widać tutaj najwiązania do europejskich modeli marki, ale jest to też ukłon w stronę Chińczyków, ceniących sobie duże ekrany i "gadżeciarskie" rozwiązania w samochodach.
Miejsca tutaj nie zabraknie
Chiński model przy tak sporych wymiarach zapewni luksusowe warunki podróżowania. Standardowy wariant ma oferować siedem miejsc, aczkolwiek nie wykluczony jest także mocniej usiany siedzeniami model. Przesuwane boczne drzwi będą sporym ułatwieniem przy zajmowaniu miejsc w drugim i trzecim rzędzie. Jednocześnie Hyundai Custo ma oferować duży bagażnik.
Pod maską wyląduje silnik benzynowy
To turbodoładowana konstrukcja 1.5, która generuje 170 KM. Taka moc w vanie powinna być wystarczająca. Znając upodobania klientów w Chinach, Custo oferowane będzie z automatyczną skrzynią biegów.
Do Chin trafi także jeszcze jeden van marki - Staria. Popyt na takie auta w tym kraju jest na tyle duży, że obecność dwóch dużych samochodów o podobnym profilu nie będzie tworzyła wewnętrznej konkurencji. Poza tym Staria jest zdecydowanie większa i będzie lepiej wyposażona. Trudno jednak powiedzieć jak rozwiązany zostanie problem silnika, wszak auta z jednostkami większymi niż 2 litry obłożone są wysokim podatkiem. Być może będzie to więc auto skierowane do bardziej zamożnych nabywców.