Nowy Hyundai Elantra dojechał do Polski i jest rozsądnie wyceniony
Hyundai Elantra powraca do polskiej oferty. Nowe wydanie tego auta jest nie tylko stylowe, ale i dobrze wyposażone, a pod maską ma silnik wolnossący.
Mamy rok 2021, a auta z wolnossącymi silnikami jeszcze trzymają się w ofercie. I bardzo nas to cieszy, gdyż wciąż jest dużo osób poszukujących prostego i taniego w obsłudze samochodu. A te kryteria nowy Hyundai Elantra powinien spełniać celująco. Poznajcie polski cennik tego auta.
Hyundai Elantra 2021 - od 81 900 zł
Najtańsza Elantra Modern kosztuje nieco ponad 80 000 zł. W standardowym wyposażeniu znajdziemy klimatyzację, czujniki cofania, 15-calowe felgi stalowe, ABS, ESP i system wspomagający ruszanie pod górę. Krótko mówiąc - wszystko, czego do szczęścia potrzeba przy niskiej cenie.
Półkę wyżej stoi wariant Smart, kosztujący już 93 900 zł. Tutaj jednak znacznie więcej elementów dostajemy już w standardzie. W wyposażeniu pojawia się asystent pasa ruchu, asystent zapobiegania czołowemu zderzeniu, czujnik deszczu, tempomat, klimatyzacja automatyczna i 16-calowe alufelgi.
Najdroższy jest Hyundai Elantra Executive. Za taki model zapłacimy 113 900 zł. Dostajemy w nim podgrzewane fotele, 17-calowe felgi, częściowo elektryczną regulację fotela kierowcy, bezkluczykowy dostęp i ambientowe podświetlenie kabiny.
Hyundai Elantra 2021 - pod maską znajduje się silnik 1.6 MPI
Sprawdzona wolnossąca konstrukcja oferuje 123 KM i 153 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na przednią oś za pośrednictwem manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach. Za dopłata dostaniemy przekładnię CVT. Dopłata do takowej to w zależności od wersji 5 100 zł, 6 100 zł lub 6 500 zł.
Osiągi tego auta raczej nie rzucą na kolana, ale będą dla wielu osób w zupełności zadowalające. Warto przypomnieć, że ten silnik w poprzedniku wykazywał się bardzo niskim zużyciem paliwa. Można więc śmiało stwierdzić, że nowa generacja nie będzie pod tym kątem gorsza.
Szkoda tylko, że europejskiej gamy nie zasili 141-konna hybryda, która wykorzystuje system z modelu IONIQ. Przy dobrej cenie byłaby to konkurencyjna propozycja dla np. Toyoty Corolli Sedan.
Hyundai Elantra to jeden z nielicznych już przedstawicieli kompaktowych sedanów. Auto pozycjonowane jest nieco niżej niż model i30, dzięki czemu ma niższą cenę i celuje w nieco inną klientelę. Przy dobrej ofercie finansowania docenią ją z pewnością klienci indywidualni czy pewne grupy zawodowe, takie jak np. taksówkarze. Duży bagażnik i spore nadwozie to dobry wybór dla samochodu, który musi wozić ludzi i bagaże. Być może do Elantry trafi też instalacja gazowa - to nie jest wykluczone.
Nowy Hyundai objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów i pakietem Assistance w cenie.