Hyundai i20 Coupe - Zadziorny mieszczuch
Koreańskiej ofensywy ciąg dalszy - po usportowionym i30 przyszła pora na jego mniejszego, pełnego charakteru odpowiednika. Przed Wami Hyundai i20 Coupe.
Trzeba przyznać, że Koreańczycy bardzo szybko uczą się na swoich błędach. Jeszcze kilka lat temu dalekowschodnie produkcje noszące logo KII lub Hyundaia nie były traktowane jako poważna konkurencja dla europejskich producentów. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej - auta te potrafią nawet przebić klasowych liderów, takich jak Skoda, Volkswagen czy Toyota.
Hyundai i20 Coupe to nic innego jak 3-drzwiowy hatchback z nieco bardziej zadziornym nadwoziem. Auto celuje w młodszych klientów, ceniących sobie odrobinę indywidualizmu. Na tle standardowej odmiany wyróżnia się atrakcyjniejszą stylistyką - począwszy od agresywnego frontu, poprzez linię boczną z wyraźnymi przetłoczeniami, aż po charakterystyczne słupki C oraz tył z masywnym zderzakiem.
Na szczęście sportowy klimat nie odebrał ogromnej praktyczności prezentowanego auta. Bagażnik o pojemności 336 litrów swoją pojemnością zbliża się do konkurencji o rozmiar większej. Wnętrze z kolei oferuje wszystko, co przydaje się w codziennej eksploatacji. Nawigacja, automatyczna klimatyzacja oraz szereg elektronicznych pomocników - są to elementy, które znajdziemy na pokładzie w zależności od wybranej konfiguracji.
Za wadę można uznać silniki, które nie nadążają za stylistyką auta. Pod maską znajdziemy jednostki benzynowe oraz wysokoprężne o mocy od 84 do 100 koni mechanicznych (w tym nowy silnik 1.4 Kappa). W 2015 do oferty dołączy litrowy, 3-cylindrowy doładowany benzyniak.
Nowy Hyundai i20 Coupe jest jednym z pierwszych aut zaprezentowanych w ramach projektu „Product Momentum 2017”, mającym na celu rozwój marki oraz zdobycie nowych klientów. Auto będzie składane w Tureckiej fabryce w Izmicie. Podobnie jak reszta aut oferowanych na naszym rynku również i20 obejmie 5-letnia gwarancja mechaniczna.