Hyundai IONIQ 6 2023. Do 325 KM i 77,4 kWh pojemności akumulatora

Hyundai IONIQ 6 2023 już bez tajemnic. Koreańska marka pochwaliła się specyfikacją tego auta - i tak wygląda naprawdę imponująco.

Koreańczycy nazywają ten samochód streamlinerem. Użycie tego określenia w przypadku ich nowego produktu jest jak najbardziej na miejscu, gdyż Hyundai IONIQ 6 naprawdę wyróżnia się specyficzną linią. Nie jest ona jedynie kaprysem stylistów - to także przepis na lepszą aerodynamikę (współczynnik oporu powietrza to tylko 0,21). Poznajcie specyfikację i możliwości tego samochodu.

IONIQ 6 dane techniczne

Hyundai IONIQ 6 zyska dwa akumulatory, o pojemności 53 kWh i 77,4 kWh

Mniejszy akumulator będzie oferowany głównie w słabszych wariantach. Tutaj moc startuje najprawdopodobniej z poziomu 170 KM i jest ona przekazywana wyłącznie na tylną oś. Mocniejsza wersja ma dysponować nieco większą mocą, gdyż sięgającą 218 KM.

Warto jednak zaznaczyć, że osiągi to tylko część całej układanki. Według normy WLTP IONIQ 6 ma zużywać średnio około 14 kWh na sto kilometrów, co zapewni mu ogromny zasięg i świetną wydajność. To rzecz, na której skupili się inżynierowie marki - i jak widać wycisnęli z tego auta sto procent możłiwości.

Jeśli zasięg jest dla Was kluczową kwestią, to IONIQ 6 z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh powinien być idealnym wyborem. Tutaj znajdziemy wersje o mocy 225 KM (RWD) i 325 KM (AWD). Imponujący jest zasięg tej pierwszej, wynoszący aż 610 kilometrów na jednym ładowaniu!

Najmocniejsza wersja z kolei rozpędzi się do setki w 5,1 sekundy. A to nie jest ostatnie słowo marki, gdyż na horyzoncie pojawia się wersja N.

Do tego "tankowanie" prądu nie będzie zajmowało dużo czasu, gdyż dzięki instalacji 400/800V maksymalna moc ładowania sięga nawet 230-240 kW.

IONIQ 6 szybko się ładuje, ale też zasili Wam elektronikę

Platforma E-GMP to bardzo zaawansowana konstrukcja, która posiada wiele ciekawych rozwiązań. Jednym z nich jest funkcja Vehicle2Load. Za sprawą specjalnej przejściówki akumulator auta może stać się wielkim mobilnym powerbankiem. W efekcie "z auta" zasilicie telewizor, lodówkę, elektrycznego grilla oraz wiele innych sprzętów.

Hyundai pokazał także dodatkowe zdjęcia auta

I ujawnił także wiele nietypowych rozwiązań, które tutaj zastosowano. Co powiecie na przykład na nastrojowe oświetlenie kabiny, które zmienia się wraz z prędkością auta? Taki wynalazek pojawił się na pokładzie tego samochodu.

IONIQ 6 dane techniczne

Ciekawostką jest też ukrycie rozkładanego stolika w tunelu środkowym - wygląda on jak żywcem wyjęty z samolotu. Fotele oczywiście rozkładają się do leżanki (w topowej wersji), co pozwala na relaks podczas postoju. Warto też zauważyć, że przyciski do sterowania otwieraniem i zamykaniem szyb przeniesiono nietypowo na tunel środkowy.

IONIQ 6 zyska 12 kolorów nadwozia

Dwa odcienie, Digital Green i Gravity Gold Matte, dostępne są w matowym wydaniu. Odcień Digital Green zyska też wersję perłową, która dołączy do kolorów takich jak byss Black Pearl, Serenity White Pearl, Curated Silver Metallic, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Transmission Blue Pearl, Biophilic Blue Pearl, Ultimate Red Metallic i Byte Blue.

W kabinie znajdziemy zaś cztery wersje tapicerki - czarną, czarno-szarą, oliwkowo-szarą i czarną z brązowymi dodatkami.

Na pokładzie nie zabraknie też kompletu systemów bezpieczeństwa. Kamery 360 stopni, adaptacyjny tempomat i system automatyzacji jazdy to tylko wybrane atuty tego auta. IONIQ 6 zyska też wreszcie dobre oświetlenie LED oraz system awaryjnego zatrzymywania auta w razie wypadku.

IONIQ 6 dane techniczne

Sprzedaż ruszy w przyszłym roku

Wtedy też powinniśmy poznać szczegółowe informacje na temat cen i specyfikacji, także na rynku polskim.