Ile kosztuje nowy Hyundai Kona? Spójrzmy na cennik w Niemczech
Ile kosztuje nowy Hyundai Kona? Polski cennik jeszcze leży ukryty w szufladzie producenta, ale znamy już kwoty proponowane w Niemczech. Tam też pojawiła się pełna oferta tego samochodu. Zobaczmy co dostaniemy w nowym crossoverze marki.
Koreańczycy są na fali. Zarówno KIA jak i Hyundai zalewają nas kolejnymi świetnymi premierami. Jedną z najważniejszych w tym roku jest Hyundai Kona 2023. Druga generacja popularnego crossovera urosła i wydoroślała, a do tego oferuje znacznie lepsze wyposażenie.
Polskie ceny tego samochodu poznamy zapewne w najbliższych tygodniach. Póki co przyglądamy się niemieckiej ofercie, aby mieć rozeznanie w wersjach wyposażeniowych i silnikowych.
Hyundai Kona 2023. Cztery warianty wyposażeniowe, trzy silniki pod maską
Nowa Kona początkowo na rynek trafi w spalinowym wydaniu. Tutaj do wyboru mamy aż trzy jednostki. Ofertę otwiera konstrukcja 1.0 T-GDI o mocy 120 KM. Półkę wyżej stoi silnik 1.6 T-GDI, który oferuje aż 198 KM. Pomiędzy nimi wpasowała się hybryda z silnikiem 1.6, generująca 141 KM.
Pod kątem mocy nie ma więc praktycznie żadnej różnicy względem poprzedników. Hyundai zapewnia jednak, że silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa. Trzymamy ich za słowo.
Silniki benzynowe dostępne z napędem na przednie koła lub na z układem AWD, a moc trafia na nie za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 7-biegowej przekładni DCT.
W ofercie Hyundaia Kony pojawią się cztery wersje: Select, Trend, Prime i N Line
Już w podstawowym wariancie Select możemy liczyć na niezłe wyposażenie. Nie zabraknie tutaj systemu multimedialnego z ekranem o przekątnej 10,25 cala, częściowo cyfrowych wskaźników i klimatyzacji manualnej. Stylistyka nadwozia będzie nieco uproszczona, a w nadkolach znajdziemy 16-calowe alufelgi.
Taka wersja w Niemczech z silnikiem 1.0 T-GDI została wyceniona na 26 900 euro. Oznacza to około 121 300 złotych (przy kursie 4,51 zł z dnia 17.05.2023).
Wersja Trend uzupełnia to wszystko automatyczną klimatyzacją iwiększą liczbą systemów wspierających kierowcę. Taki wariant kosztuje wyjściowo 29 400 euro.
Ofertę zamykają wersje Prime i N Line. Ta pierwsza oferuje kompletne wyposażenie, druga zaś okrasza to wszystko sportowym wyglądem. Takie warianty w wydaniu 1.0 T-GDI kosztują wyjściowo 34 800 euro. Topowa wersja 1.6 T-GDI 198 KM ze skrzynią DCT i napędem na cztery koła wymaga wydania 39 350 euro.
Możemy śmiało założyć, że w polskim cenniku zobaczymy podobne kwoty
Różnica na poziomie kilku procent to oczywistość, aczkolwiek nie spodziewalibyśmy się dużo niższych kwot. Na szczegółowe informacje trzeba jednak jeszcze poczekać.