Hyundai Santa Cruz Crossover Truck Concept - Miejski pickup
Czy można połączyć pickupa z crossoverem? Jak będzie to wyglądało? Kto to kupi? I, co najważniejsze, po co go w ogóle tworzyć? Wszystko wskazuje na to, że Hyundai znalazł odpowiedź na wszystkie te pytania. Przed Wami Santa Cruz Crossover Truck Concept.
Głównym założeniem przyświecającym powstaniu tego pojazdu jest zachodząca zmiana pokoleniowa. Mówiąc w skrócie, Hyundai wyszedł z założenia, że należy stworzyć samochód praktyczny, który spodoba się młodemu pokoleniu, które dopiero wchodzi w dorosłe życie. Projektanci brali między innymi pod uwagę fakty związane z urbanizacją, a więc i z dorastaniem młodego człowieka. Parkingi są coraz ciaśniejsze, podobnie jak centra miast, a samochód przecież musi być praktyczny. Tylko czy to ma szansę wypalić?
Otóż okazuje się, że jest spora szansa na powodzenie modelu Santa Cruz. Może nie w Polsce, ale generalnie na świecie. Trzeba mieć na uwadze, iż nie będzie to zwykły pickup stworzony do poruszania się w terenie i ciężkiej pracy. Nic z tych rzeczy. Samochód ten będzie typowym mieszczuchem.
Santa Cruz wyposażony został w 2-litrowy silnik diesla z turbiną, który generuje 190 koni mocy. Jednostka ta zapewniać ma przyzwoite osiągi oraz w miarę niskie spalanie, które kształtuje się w okolicy 8 litrów na 100 kilometrów. Będzie również możliwość wyposażenia tego auta w napęd na cztery koła HTRAC (choć nie uczyni go to terenowym).
Z zewnątrz obserwować można ciekawe wzornictwo, akcentowane dodatkowo charakterystycznymi przetłoczeniami na karoserii. Z przodu znalazł się heksagonalny grill o strukturze plastra miodu oraz drapieżnie wyglądające reflektory. Są tu także światła przeciwmgielne wykonane w technologii LED. Santa Cruz posiada też sporych rozmiarów felgi. 22-calowe obręcze "ubrane" zostały w opony Michelin ze specjalnym bieżnikiem. Również żółte zaciski hamulcowe Brembo wpływają na ostateczny odbiór pojazdu.
Warto też powiedzieć kilka słów na temat uniwersalności modelu Santa Cruz. Samochód pozostaje bowiem z jednej strony kompaktowym crossoverem, którym może podróżować piątka osób. Z drugiej strony natomiast jest on także pickupem, w którego części ładunkowej można przewozić rozmaite przedmioty. Co ciekawe, przestrzeń tę można powiększyć do rozmiarów zbliżonych do tradycyjnych pickupów poprzez połączenie jej z kabiną. Traci się wówczas miejsca siedzące z tyłu.
Hyundai nie zapowiedział jeszcze wersji produkcyjnej. Nie wiadomo zatem, czy Santa Cruz dostanie szansę spróbowania swych sił na rynku. Jedno jest pewne - ten miejski pickup mógłby trochę namieszać, oczywiście w pozytywnym rozumieniu.