Hyundai wraca do diesli. Tucson CRDI jest już dostępny w polskiej ofercie
Tego się nie spodziewaliście. Hyundai Tucson znowu ma diesla w ofercie. Tanio nie jest, ale za to można podróżować w bardzo oszczędny sposób.
- Hyundai Tucson zyskuje silnik wysokoprężny
- Pod maskę wraca jednostka 1.6 CRDI
- Będzie dostępna w dwóch wersjach
Nie tak dawno Koreańczycy zaczęli wycofywać się z jednostek wysokoprężnych. Jak widać szybko zmienili decyzję, gdyż Hyundai Tucson znowu jest dostępny z dieslem. Pod maskę wróciła ceniona i sprawdzona jednostka, którą dostaniemy w dwóch wariantach. Ile kosztuje i co oferuje?
Hyundai Tucson znowu klekocze. Mocy nie ma zbyt dużo, ale liczy się zużycie paliwa
A to jest tutaj na wysokim poziomie. Mowa oczywiście o silniku 1.6 CRDI, stosowanym z powodzeniem w Hyundaiach i Kiach przed wiele lat. To ceniona konstrukcja, która jest bezawaryjna i oszczędna.
W ofercie znajdziemy bazowy wariant oferujący 115 KM, a także jego mocniejsze wydanie - 136 KM. Co ciekawe ten silnik dostaniemy zarówno w wersji z manualem, jak i ze skrzynią DCT. Co więcej, w ofercie jest też wydanie z napędem na cztery koła. Warto dodać, że wersja 136-konna wyposażona jest w układ miękkiej hybrydy który usprawnia działanie systemu start&stop, a także zmniejsza zużycie paliwa.
Ile kosztuje Hyundai Tucson CRDI? Zobaczcie.
- Modern 1.6 CRDI 115 KM MT6: od 154 800 zł
- Smart 1.6 CRDI 115 KM MT6: od 164 000 zł
- Smart 1.6 CRDI 136 KM 7DCT: od 181 000 zł
- Executive 1.6 CRDI 115 KM MT6: od 179 000 zł
- Executive 1.6 CRDI 136 KM 7DCT: od 196 000 zł
- Executive 1.6 CRDI 136 KM 7DCT 4WD: od 206 000 zł
- Platinum 1.6 CRDI 136 KM 7DCT 4WD: od 222 800 zł
Różnica w cenie względem hybrydy jest duża
Owszem, zapłacimy za nią więcej (159 900 złotych), ale dostajemy tam 215 KM i automat (zamiast 115 KM i skrzyni manualnej). Kiedy obok diesla postawimy bazową 160-konną benzynę, to różnica będzie jeszcze większa - ta kosztuje 135 900 złotych. Tu jednak pojawia się pytanie o dostępność wersji 1.6 T-GDI 160 KM, gdyż w cenniku jest tylko pod rocznikiem modelowym 2024. Na rocznik modelowy 2025 w ofercie znajdziemy już wyłącznie diesla (poniżej hybrydy i hybrydy plug-in).
To sugeruje, że ze względu na walkę z emisją CO2 postawiono na... diesla. To możliwe, gdyż taka jednostka 1.6 CRDI emituje mniej dwutlenku węgla, niż turbobenzyna.