Idealna nowa Honda nie istnieje, ale ta Integra jest blisko. To spełnienie marzeń fanów marki
Może i Honda Integra jest już przeszłością, ale nazwa ta doskonale ma się w szeregach Acury. A ten samochód byłby spełnieniem marzeń fanów szalonych hothatchy.
Honda Integra wciąż jest jednym z bardziej pożądanych samochodów wśród kolekcjonerów. Jej unikalny wygląd i charakterystyka silnika, który kręcił się blisko do 10 000 obrotów, to coś, co niezmiennie imponuje. Teraz ta nazwa żyje w szeregach Acury, a nosi ją odpowiednik Civica.
Wszystko zostaje więc w rodzinie. Do tego amerykański oddział Hondy, zajmujący się budową samochodów i silników do motorsportu, pokazał właśnie swoje możliwości. Jesteśmy pewni, że wiele fanów tej japońskiej firmy ślini się teraz przed monitorem.
Przed Wami nowa Honda Acura Integra Type S, którą podrasowało HRC. Uwaga - jest fenomenalna!
To drogowy hothatch o wyścigowym charakterze. Komfort ma tu ostatnie miejsce w hierarchii wartości, a na szczycie piramidy są właściwości jezdne. HRC zrobiło wszystko, aby konstrukcja, z której korzysta też Civic, była jak najbardziej wydajna.
Jak to zrobiono? Odpowiedź jest prosta - dieta, zmodyfikowane zawieszenie, poprawiona aerodynamika. Maskę wykonano z włókna węglowego, a tylne drzwi straciły klasyczne boczki na rzecz karbonu. Nie ma też tylnej kanapy - zastąpiła ją klatka bezpieczeństwa. Jest też specjalne miejsce na koła, aby wrzucić na pokład slicki, przydatne na przykład podczas zabaw na torze.
Mało? Dodajcie do tego poszerzony o 30 mm rozstaw kół i obniżone o 15 mm zawieszenie gwintowane. Koła obuto w opony Pirelli P Zero Trofeo RS, które zapewniają solidną przyczepność. Zmodyfikowana aerodynamika, w tym większe tylne skrzydło, mają być gwarancją solidnego docisku przy wyższych prędkościach.
To wszystko sparowano z silnikiem, który znacie z obecnego Civica Type R. 330 KM nie rozczarowuje i zapewnia świetne osiągi, zwłaszcza w lżejszym nadwoziu. W doświadczonych rękach może to być idealna zabawka.
Złe wieści są takie, że Acura Integra nie trafi oczywiście do Europy, a te części nie zadebiutują w Civicu
Jeśli więc nabyliście lub chcecie nabyć nowego Civica Type R, a do tego marzy Wam się solidny tuning, to musicie zająć się tym na własną rękę. Nikt jednak nie pożałuje - ponoć jest to fenomenalny hothatch. Szkoda tylko, że nie może stać się bazą dla jakiegoś ciekawego coupe. Gdyby tak zamiast Prelude powróciła właśnie Honda Integra...