Jak brzmi "Skoda Karoq" po amerykańsku? Odpowiedź to: Volkswagen Taos

Wygląda znajomo, bo jest to samochód, który doskonale znacie. Volkswagen Taos to nic innego jak nieco wydłużona "Skoda Karoq po amerykańsku".

Amerykanie niezmiennie kochają SUV-y. Wszystko, co jest lekko podniesione i ma "nieco bardziej bojową" stylistykę oznacza dobre wyniki sprzedaży. Niemcy o tym wiedzą i stawiają na zdywersyfikowaną ofertę, w której znajduje się dość nietypowy model. Nazywa się Volkswagen Taos i jest znanym nam z Europy samochodem, aczkolwiek w innym opakowaniu.

Konstrukcyjnie mowa o aucie spokrewnionym ze Skodą Karoq i z Seatem Atecą. Różnice ograniczają się nie tylko do wyglądu, ale także do zwiększonej długości. Poza tym jest to dość budżetowa i prosta propozycja, która właśnie debiutuje w odświeżonym wydaniu.

Volkswagen Taos 2025. Co oferuje "amerykańska Skoda"?

Powiedzmy sobie szczerze - nie jest to model, który ma rzucać na kolana. Wizualnie nie porywa, ale też nie odpycha. To typowy kanciasty SUV o prostej linii, aboslutnie nie wyróżniający się z tłumu. Nowa wersja ma ledową listwę z przodu i z tyłu, a także atrakcyjniejsze lakiery. Wnętrze również należy do bardzo prostych.

Standardowo znajdziemy tutaj proste multimedia z 8-calowym ekranem, dotykowy panel klimatyzacji (znacie go z europejskich Volkswagenów) i klasyczne cyfrowe wskaźniki. Są tu także elementy z Tiguana poprzedniej generacji (takie jak przyciski przy lewarku skrzyni biegów, pokrętło trybów jazdy).

Volkswagen Taos 2025

Nawet Amerykanie jeżdżą z silnikiem 1.5 TSI. W USA ma jednak inną konstrukcję i więcej mocy

Oferuje ona 174 KM i w zależności od wersji łączy się z napędem na przednią oś, lub na wszystkie cztery koła. Tu ciekawostka - skrzynia DSG odeszła do lamusa, a jej miejsce zajmuje 8-biegowy automat. Dlaczego? To jeszcze pozostaje tajemnicą, ale Volkswagen ogłosił, że większość amerykańskich modeli pożegna się z dwusprzęgłową konstrukcją na rzecz klasycznej 8-biegowej skrzyni. Ponoć najbardziej oczekiwali tego klienci, niezadowoleni z działania dotychczasowej konstrukcji, mającej tendencje do szarpania, a także cierpiącej na różne problemy przy niewłaściwej eksploatacji.

Najmniejszy SUV Volkswagena w USA od 2022 roku znalazł 60 000 nabywców, co nie jest wybitnym wynikiem. Niemcy nie stawiają jednak na nim kreski i dalej inwestują Taosa, widząc w nim jednak dość ważny "budżetowy" model.