Jak Volvo poszło w Polsce? Szwedzi mogą otwierać dobrego śledzika

Wiecie, że XC60 od 16 lat jest liderem segmentu premium w Polsce? Co więcej, Volvo w zasadzie jednym modelem robi prawie 50% sprzedaży w Polsce.

W segmencie SUV-ów z metką premium od lat lider jest tylko jeden. Volvo XC60 utrzymuje ten tytuł od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji, która została bardzo ciepło przyjęta przez klientów. Druga generacja, choć już ma 8 lat na karku, wciąż cieszy się ogromnym popytem. Teraz na rynek wjeżdża odświeżone wcielenie, które ma podtrzymać to zainteresowanie.

Polski oddział szwedzkiej marki podsumował miniony rok. Można śmiało powiedzieć, że celebracje są wskazane - ze śledzikiem lub bułeczką cynamonową.

Volvo sprzedało blisko 15 000 aut w Polsce i ma 2,7% udziału w naszym rynku

Jest to głównie zasługa trzech modeli: XC60, XC40 i XC90. Ten pierwszy stanowi 41% sprzedaży marki. XC40 to 23% sprzedaży, XC90 12%. Pozostałe modele, czyli S60, S90, V90, V60 czy EX30, mieszczą się w pozostałych 24 procentach.

Mimo rosnącej stopniowo popularności pojazdów elektrycznych, w 2024 roku Polacy wciąż częściej wybierali tradycyjne napędy: przede wszystkim benzynowe (62%) i wysokoprężne (17% – koniec produkcji 26 marca 2024 roku). Modele zelektryfikowane stanowiły w Polsce łącznie już ponad 20% sprzedaży, z czego 12% to hybrydy plug-in (PHEV), a 8% to samochody w pełni elektryczne (BEV). Dało to firmie wzrost o blisko 5% w porównaniu z 2023 rokiem.

Volvo wyniki polska sprzedaż

Jak komentuje Emil DembińskiDyrektor Zarządzający Volvo Car Poland – Cieszy nas rosnące zainteresowanie naszymi modelami, co potwierdza świetny wynik. W ubiegłym roku zbliżyliśmy się do granicy 15 000 zarejestrowanych samochodów Volvo w Polsce. Dobrym sygnałem dla klientów i fanów marki Volvo w naszym kraju jest nasza zrewidowana strategia elektryfikacji i pojawianie się w naszej ofercie modeli o napędzie tradycyjnym oraz hybryd typu plug-in. Po polskich drogach jeżdżą już nowe Volvo XC90, a wraz z nowym rokiem modelowym pojawi się także odświeżone Volvo XC60. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ w zakresie rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w naszym kraju jest jeszcze sporo do zrobienia.

Ten rok to przede wszystkim duże zmiany w gamie modelowej

Na rynek wjechało już Volvo XC90 po liftingu, a lada chwila w salonach pojawi się odświeżone XC60. Do oferty dołączy też zaktualizowana wersja multimediów w pozostałych modelach - od XC40 po V90. Światło dzienne ma ujrzeć nowe wydanie S90 (po liftingu), a także limuzyna ES90.

W ofercie znajdziemy też nową wersję w gamie elektrycznego modelu EX30 - Cross Country. Ceny tego wariantu w Polsce startują od 259 990 złotych.