Jak zostać królem parkingu przy Biedronce? Potrzebujesz takiej Dacii Duster
Istnieje spora szansa, że poza zrobieniem wrażenia na parkingu przy sklepie, będziecie też mogli podbić zlot tuningowy. Potrzebna jest Wam tylko taka Dacia Duster.
Są samochody, których nie kojarzy się z tuningiem. Tymczasem bardzo proszę, oto Dacia Duster, która wygląda, jakby szykowała się do wyjazdu na toruński tuning show w 2001 roku. Rzuca się w oczy, ma wielki oszukany wlot powietrza na masce i bijący po oczach lakier. W sumie... czemu nie?
Jak się okazuje są specjaliści, dla których Dacia Duster to idealny obiekt do tuningu
Z reguły ten samochód modyfikuje się w zupełnie inny sposób. Tunerzy przerabiają Dustera na mniej lub bardziej rasową terenówkę. Poprzednie generacje za sprawą prostych silników i solidnego napędu na cztery koła były dobrym kandydatem do takich zabaw. Wystarczyło kilka zmian, aby Dustery radziły sobie w naprawdę trudnym terenie.
Tu obrano zupełnie inną drogę. Uniwersalność zniknęła, a jej miejsce zajął styl. Jest nisko, jest szeroko i jest sportowo. W nadkola wciśnięto 20-calowe felgi, które przy obniżonym zawieszeniu wyglądają monstrualnie. Niemiecki tuner Carpoint GmbH przebudował także zderzaki oraz okleił auto w rzucający się w oczy pomarańczowy kolor.
A to nie wszystko, gdyż modyfikacje sięgają także do kabiny. Szarość i zielenie, typowe dla tego auta, ustąpiły miejsca czerni i pomarańczowej barwie. Nowa tapicerka, czy lakierowane panele na desce rozdzielczej, faktycznie rzucają się w oczy i przyciągają uwagę.
Co ciekawe ten sam tuner wypuścił jednocześnie offroadową wersję Dustera i... jest znacznie lepsza
Zresztą zobaczcie sami. Wygląda rasowo i taki styl jest tutaj zdecydowanie bardziej adekwatny. Czarne felgi, opony AT, bagażnik na dach i "bull-bary" na zderzakach idealnie komponują się z surową kanciastą stylistyką tego modelu.
Oczywiście możecie skusić się na takie modyfikacje. Carpoint sprzedaje gotowe pakiety, a także umożliwia dostarczenie auta i odebranie go po przebudowie. Ceny nie są jednak niskie, gdyż poszczególne elementy kosztują od ponad tysiąca do kilku tysięcy złotych. Łącznie więc w zestaw modyfikacji można włożyć nawet 20 000 złotych.
Z drugiej strony to idealna metoda na to, aby wyróżnić się z tłumu. A Dusterów na drogach przybywa - więc to jedna z niewielu opcji, aby stworzyć unikalne wydanie tego auta.