Japończycy mogą się cieszyć. Subaru dało im genialną wersję modelu BRZ

Subaru BRZ STI może i nie jest mocniejsze, ale i tak budzi nasze pożądanie. To idealny samochód sportowy dla fanów analogowych wrażeń z jazdy.

Subaru BRZ w Japonii wciąż jest w ofercie i cieszy się sporym uznaniem. Teraz ta marka wprowadza wersję, na którą czekało wiele osób. Model STI Sport Type RA łączy elementy auta drogowego z rozwiązaniami opracowanymi dla samochodów startujących w serii Super Taikyu.

Subaru BRZ STI Sport Type RA ma silnik bazujący na wyczynowej wersji

Pod maską pracuje znany silnik 2.4, wolnossący. Jego konstrukcja różni się od standardowej jednostki. Subaru wykorzystuje wariant FA24 z wyścigowego modelu BRZ CNF, który startował w sezonach 2022, 2023 oraz na początku sezonu 2024. Japończycy odchudzili wiele elementów, wzmocnili konstrukcję i zmniejszyli tolerancję na jakiekolwiek "odchyły" od normy w wykonaniu. Reakcja na gaz jest tutaj szybsza, a sam silnik chętniej wkręca się na obroty.

Zawieszenie, hamulce i chłodzenie przeszczepiono z pakietu STI

Nowa wersja otrzymała 18-calowe felgi BBS w odcieniach matowego brązu lub szarości. Zastosowano tutaj nowe amortyzatory, a hamulce Brembo zyskują złote zaciski. Tylny dyferencjał, wzorowany na wersji wyścigowej, otrzymuje dodatkowe żebra chłodzące, aby lepiej znosić długotrwałe obciążenia.

Subaru BRZ STI Sport Type RA

Wersja RA korzysta z przedniego i tylnego spoilera, zmodyfikowanego układu wydechowego, rozpórek usztywniających nadwozie oraz dodatkowego stabilizatora. Najbardziej widoczna zmiana to duże tylne skrzydło z włókna węglowego. W kabinie pojawia się tabliczka silnika, czarne klamki oraz czerwone przeszycia foteli, co tworzy spójną linię stylistyczną.

Manual z automatycznym międzygazem to coś dla fanów jazdy na torze - ale bez zabawy w heel&toe

Nowa wersja korzysta wyłącznie z sześciobiegowej skrzyni manualnej. Funkcja shift assist pomaga przy zmianie biegów, ponieważ umożliwia redukcje z automatycznym międzygazem oraz przyspiesza przełożenia bez zdejmowania nogi z gazu.

Co ciekawe ten samochód trzeba... wylosować. Subaru BRZ STI Sport Type RA trafi do wybranych

Subaru wyceniło swoją nowość na 4 972 000 jenów dla wariantu bez tylnego skrzydła. Wersja z dużym skrzydłem kosztuje 5 478 000 jenów. Produkcja jest mocno ograniczona - na drogi wyjedzie tylko 300 egzemplarzy.

Z tego powodu opracowano system loteryjny, który ułatwi uczciwy podział samochodów pomiędzy klientami. Dealerzy przyjmują zgłoszenia do 30 listopada. Subaru oficjalnie pokaże tę wersję w najbliższy weekend na torze Fuji Speedway podczas finału serii Super Taikyu.