Nowy Jeep Grand Cherokee nie będzie zaskoczeniem. O ile będzie modelem Cherokee
Długi Jeep Grand Cherokee ujrzał już światło dzienne. Standardowe wydanie, które dostaniemy w Europie, zadebiutuje już za kilka tygodni - aczkolwiek może tutaj powstać małe zamieszanie.
Jeep Grand Cherokee L ujawnił nam nową stylistykę marki. Długi model nie będzie jednak dokładnie taki sam, jak jego krótszy brat, którego dostaniemy w Europie. Stylistyka tylnej części nadwozia będzie delikatnie się różniła - a jeśli zastanawiacie się co z tego wyjdzie, to mamy dla Was odpowiedź. Popatrzcie sami.
Nowy Jeep Grand Cherokee to ważny dla marki model
Amerykanie zakorzenili się w Europie. Renegade sprzedaje się bardzo dobrze, Compass też radzi sobie nienajgorzej. Już w przyszłym roku poznamy z kolei małego SUV-a, pozycjonowanego poniżej wspomnianych modeli. Będzie on produkowany w Polsce, a konstrukcja bazować będzie na podzespołach z dawnego PSA - czyli na platformie CMF.
Jeep Grand Cherokee wepchnie się w bardzo wymagające towarzystwo - gdzieś pomiędzy BMW X5, Audi Q7 i Mercedesa GLE. Tym razem amerykańskie auto będzie mogło godnie konkurować z tymi samochodami - głównie za sprawą szeregu nowoczesnych technologii i dzięki świetnemu designowi.
Problemem stała się jednak nazwa. Jak już pisaliśmy plemię Czirokezów oczekuje rezygnacji z nazwy Cherokee. Jeep od lat "odbija piłeczkę", a temat za każdym razie zanika na jakiś czas. Jak się jednak okazuje Stellantis podchodzi do sprawy w zupełnie inny sposób. Jak widać zespół wywodzący się z PSA poważnie traktuje prośby tego grupy natywnych Amerykanów.
Oczywiście byłaby to trudna decyzja dla marki
Nazwa "Grand Cherokee" i "Cherokee" jest bardzo mocno zakorzeniona w głowach wielu osób i kojarzy się ze sztandarowym autem marki. Przestawienie klientów na nowe nazewnictwo może być bardzo trudne, a w najgorszej sytuacji wpłynie na popularność modelu.
Negocjacje z Czirokezami wciąż trwają, a według niektórych źródeł zaangażował się w nie sam Carlos Tavares.
No dobrze, a co oferować będzie nowy Jeep Grand Cherokee?
Przede wszystkim przestronne wnętrze, atrakcyjny design, unikalny kokpit i mocny silnik. W europejskim wydaniu dostaniemy 3-litrowego diesla, będącego idealnym wyborem do takiego samochodu. W drodze może być także nowoczesna hybryda plug-in, nad którą podobno FCA pracuje już od dłuższego czasu. Takową również dostaniemy, głównie ze względu na popularność hybryd plug-in w wielu krajach.