Jeśli chcesz mieć kontrolę nad autem, to weź to Porsche z manualem. Samo bije rekordy
Chcesz mieć kontrolę? Wybierz Porsche 911 GT3 z manualną skrzynią. Teraz jest szybsze niż kiedykolwiek.
Porsche znów udowadnia, że manualna skrzynia biegów nie odeszła do lamusa. Nowe 911 GT3 z sześciobiegowym manualem pokonał Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:56,294. Za kierownicą siedział fabryczny kierowca Jörg Bergmeister, który poprawił poprzedni rekord manualnych aut o ponad 10 sekund. Poprzedni rekord należał do Dodge'a Vipera ACR z 2017 roku. Co ciekawe, nowe Porsche 911 GT3 jest też szybsze od poprzednika z automatyczną skrzynią PDK.
Bergmeister przyznał, że auto prowadzi się pewniej na granicy możliwości. Zawdzięcza to m.in. skróconym o 8% przełożeniom i ulepszonemu zawieszeniu. Podczas testu wykorzystano opcjonalny pakiet Weissach oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R. To zestawienie pozwoliło na osiągnięcie tak imponującego wyniku.
Porsche 911 GT3 jest teraz jeszcze lepsze, choć mocy nie przybyło
Choć nowe GT3 nadal korzysta z 4.0-litrowego, wolnossącego boksera o mocy 510 KM, Porsche skupiło się na innych aspektach. Zmieniono aerodynamikę: nowy splitter, dyfuzor i tylne skrzydło z bocznymi płytami poprawiają docisk. Z przodu pojawiły się nowe reflektory LED z białym akcentem, a z tyłu przeprojektowano zderzak i wloty powietrza.
Wnętrze również przeszło zmiany. Nowe, lekkie fotele kubełkowe z włókna węglowego mają składane oparcia i opcjonalne podgrzewanie. Pojawił się też „Track-Screen”, który pokazuje tylko najważniejsze informacje podczas jazdy torowej.
Nowe pakiety Weissach, Leichtbau i Clubsport są wisienką na torcie
Po raz pierwszy pakiet Weissach dostępny jest dla Porsche 911 GT3. Zawiera on elementy z włókna węglowego, takie jak dach, lusterka czy sztywniejsze stabilizatory. Dodatkowo oferuje więcej skóry i materiału Race-Tex w kabinie. Opcjonalnie można zamówić klatkę bezpieczeństwa z CFRP i kute felgi z magnezu.
Dla wersji Touring dostępny jest pakiet Leichtbau. Obejmuje on dach w kolorze nadwozia, elementy zawieszenia z CFRP oraz lekkie panele drzwiowe. Manualna skrzynia biegów w tym pakiecie zyskuje krótsze przełożenie z modelu 911 S/T.
GT3 z tylnym skrzydłem może być wyposażony w bezpłatny pakiet Clubsport. Zawiera on stalową klatkę bezpieczeństwa, sześciopunktowe pasy dla kierowcy i gaśnicę.
Touring z tylną kanapą i bez skrzydła
Wersja Touring, dostępna od premiery, wyróżnia się brakiem tylnego skrzydła i bardziej stonowanym wyglądem. Po raz pierwszy oferuje tylną kanapę, co zwiększa jej praktyczność. Rozsuwany spoiler z klapką Gurneya (klapka strumieniowa) i zmodyfikowane elementy podwozia zapewniają odpowiedni docisk.