Jeśli pamiętacie Indicę, to mocno się zdziwicie. Tata Altroz to wręcz luksusowy samochód
Indica rozpadała się w oczach, a Nano było wielką wtopą. Nie oznacza to jednak, że ta marka nie rozwinęła się w ostatnich latach. Idealnym przykładem jest nowa Tata Altroz.
Tata Altroz, popularny hatchback oferowany na rynku indyjskim od 2019 roku, doczekał się faceliftingu na rok 2025. Producent przeprowadził szereg zmian wizualnych i technicznych, które mają odświeżyć jego pozycję w segmencie budżetowych aut miejskich.
Tata Altroz zmieniła się nie do poznania
Odświeżony Altroz zyskał wyraźnie ostrzejszą linię nadwozia. Przód samochodu wyróżnia się przeprojektowanymi reflektorami i sportowymi wlotami powietrza w zderzaku. W nadkolach pojawiły się 16-calowe felgi, a klamki drzwi zostały zintegrowane z karoserią. Tył samochodu otrzymał smuklejsze światła połączone świetlnym pasem LED oraz nowy zderzak z plastikowymi osłonami.
Tata zdecydowała się także na zmiany w tłoczeniach blach, co czyni ten lifting bardziej kompleksowym niż typowe kosmetyczne odświeżenia.
Wnętrze nie wygląda źle
W kabinie pojawił się nowy zestaw cyfrowych zegarów i systemu multimedialnego – oba ekrany mają przekątną 10,25 cala. Deska rozdzielcza zyskała bardziej kanciaste kształty, a kierownica ma teraz tylko dwa ramiona. Panel klimatyzacji pochodzi z modelu Curvv.
Tylna kanapa oferuje więcej miejsca na uda i przypomina teraz lounge seat. Co istotne, tylne drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni, co ułatwia wsiadanie. Warto też zaznaczyć jedną rzecz. Po pierwsze - każda wersja Altroza jest wyposażona w sześć poduszek powietrznych. To zmiana, która rzuca się w oczy, gdyż nawet w Indiach bezpieczeństwo zaczyna grać pierwsze skrzypce. Po drugie - wyższe warianty oferują m.in. dach panoramiczny sterowany głosowo, bezprzewodowe ładowanie i system audio Harman z ośmioma głośnikami.
Pod maską mamy proste rozwiązania
Tata nie zdecydowała się na zmiany w gamie jednostek napędowych. Klienci nadal mogą wybierać między:
silnikiem 1.2 Bi-Fuel (benzyna + CNG) o mocy 73 KM,
benzynową jednostką 1.2 o mocy 87 KM,
dieslem 1.5 generującym 89 KM.
W zależności od wersji, Altroz oferuje pięciobiegową skrzynię manualną, sześciobiegowy automat z podwójnym sprzęgłem lub nową pięciobiegową przekładnię automatyczną. Wszystkie wersje napędzane są na przednią oś.
Tak, jest też wersja sportowa. Serio!
Na ten moment producent nie ujawnił planów dotyczących liftingu usportowionej wersji Altroz Racer. Obecnie model ten wykorzystuje turbodoładowany silnik 1.2 o mocy 118 KM.
W Indiach ma być przede wszystkim tanio
Nowa Tata Altroz w podstawowej wersji Smart kosztuje 689 000 rupii, czyli około 8 100 dolarów. To tylko 290 rupii więcej niż przed liftingiem. Najbogatszy wariant Accomplished +S wyceniono na 1 129 000 rupii (ok. 13 300 dolarów).


