KGM Actyon Hybrid wchodzi oficjalnie na rynek. Ma więcej mocy, zużywa mniej paliwa
KGM Actyon Hybrid 2026 oferuje 204 KM i niskie zużycie paliwa. Sprawdź co zmieniło się w tej nowej wersji koreańskiego SUV-a.
- KGM Actyon Hybrid dołącza do gamy koreańskiego SUV-a
- Nowy napęd dalej korzysta z silnika 1.5 Turbo
- Łączna moc to 204 KM, a akumulator LFP ma 1,83 kWh pojemności
KGM Actyon Hybrid oficjalnie wjeżdża na rynek. Koreańska marka wreszcie uzupełniła gamę tego modelu o wariant, który łączy znaną formę z nowym układem napędowym. Po latach stosowania paliwożernej jednostki 1.5 T-GDI przyszedł czas na coś nowego. Sprawdziliśmy co oferuje ten samochód.
KGM Actyon Hybrid 2026. Więcej mocy, rzadziej na stacji paliw
Nowy Actyon Hybrid wizualnie w niczym nie różni się od wariantu benzynowego. Nadwozie ma 4740 mm długości, 1910 mm szerokości i 1680 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2680 mm. KGM oferuje sześć kolorów oraz 20-calowe felgi z oponami Michelin.
Wnętrze także niczym nie różni się od koncepcji znanej z wersji spalinowej. Kabina oferuje dużo przestrzeni i bazuje na połączeniu dwóch ekranów o przekątnej 12,3 cala. Materiały obejmują skórę w dwóch wariantach kolorystycznych.
Przednie fotele mają regulację elektryczną, podgrzewanie i wentylację, a tylne oferują podgrzewanie. Jest też tutaj panoramiczny dach w topowej wersji, niemniej wymaga solidnej dopłaty. Bagażnik ma 668 litrów pojemności, a po złożeniu siedzeń oferuje 1568 litrów do wykorzystania.
Hybrydowy układ napędowy stanowi rewolucyjną zmianę, której ta marka potrzebowała. Połączono tutaj 1,5-litrowy silnik benzynowy z dwoma jednostkami elektrycznymi. Łączna moc systemowa wynosi 204 KM.
Po pierwsze, mamy tutaj akumulator LFP o pojemności 1,83 kWh. Pozwala on jechać w trybie elektrycznym nawet przez 94 procent czasu w mieście. Po drugie, skrzynia e-DHT współpracuje z łopatkami przy kierownicy i z systemem rekuperacji. Regulacja odbywa się w czterostopniowej skali.
Krótko mówiąc - to wszystko ma przynieść realne oszczędności. Zużycie paliwa wynosi 6,09 l/100 km w cyklu WLTP, a emisja CO2 sięga 138 g/km. Systemy bezpieczeństwa obejmują autonomiczne hamowanie, aktywne utrzymanie pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat i rozpoznawanie znaków.
Polski cennik pozostaje tajemnicą
KGM Actyon Hybrid 2026 pojawił się już w ofercie na kilku europejskich rynkach. W Polsce importerem tej marki jest grupa, która odpowiada także za takich producentów jak Bestune, BAIC, czy Jetour. Trudno nie odnieść wrażenia, że sukces chińskich produktów w Polsce sprawił, że KGM trafił na boczny tor. A Actyon Hybrid może być odbiciem, którego ta marka potrzebuje. Polskiego cennika niestety jeszcze nie widać na horyzoncie.


