- autoGALERIA
- NOWOŚCI
- Nowości i premiery
- KGM Torres EVT wjeżdża na rynek. Powitajcie taniego pickupa na prąd
KGM Torres EVT wjeżdża na rynek. Powitajcie taniego pickupa na prąd
Na rynek wjeżdża KGM Torres EVT, czyli elektryczny pickup wywodzący się z SUV-a. Co oferuje i ile kosztuje ten model?
KGM, czyli dawny SsangYong, cały czas inwestuje w nowe modele. Koreańska marka prezentuje pierwszego w pełni elektrycznego pickupa - jest nim KGM Torres EVT. To kuzyn Torresa EVX (SUV-a) oraz Torresa HEV. Co oferuje ten samochód i ile kosztuje?
KGM Torres EVT debiutuje na pierwszych rynkach. Ma być przede wszystkim przystępny cenowo
Nowy Torres EVT debiutuje w trzech wersjach. Wariant Style z napędem AWD kosztuje 39 000 euro, czyli około 165 360 zł bez VAT. Model Black Edge First Edition z napędem FWD wyceniono na 42 100 euro, czyli około 178 504 zł. Topowa konfiguracja K-Line z AWD kosztuje 43 750 euro, czyli około 185 500 zł. Kraj, w którym podano pierwszy cennik, to Włochy - stąd też przelicznik z euro. Polskie ceny mogą oczywiście wyglądać inaczej, ale nie spodziewajcie się wielkich różnic.
Wszystkie odmiany klasyfikują się jako pojazdy użytkowe N1, a to gwarantuje możliwość odliczenia podatku VAT. KGM zapewnia rozszerzoną gwarancje, a akumulator trakcyjny ma ochronę do przebiegu sięgającego 1 000 000 km.
Komfortowa kabina, spora paka. To ma być uniwersalny samochód
KGM Torres EVT oferuje 85 cm miejsca na nogi w drugim rzędzie oraz ponad metr wysokości wnętrza. Dzięki temu ma być jednym z bardziej komfortowych pickupów na rynku. Tylne siedzenia przesuwają się i odchylają. Deska rozdzielcza, taka sama jak w Torresie EVX, korzysta z dwóch ekranów o przekątnej 12,3 cala. System Athena 2.0 integruje Apple CarPlay, Android Auto oraz zestaw systemów ADAS.
KGM Torres EVT: akumulator LFP o pojemności 80,6 kWh, ponad 400 km zasięgu
Pickup korzysta z akumulatora LFP o pojemności 80,6 kWh. Zasięg sięga 420 km według WLTP. Przestrzeń ładunkowa ma wymiary 1345 na 1515 na 510 mm. Ładowność wynosi 530 kg, a uciąg sięga 1800 kg.
Ładowanie, zasilanie - tutaj jest sporo możliwości
Nowy Torres EVT ładuje się prądem przemiennym w systemie trójfazowym, co zajmuje nieco ponad 10 godzin. Szybkie ładowanie prądem stałym, od 10 do 80 procent, trwa 36 minut. Funkcja V2L pozwala zasilać elektronarzędzia i urządzenia bezpośrednio z akumulatora.
Koreańska marka nie pochwaliła się jeszcze dostępnością tego modelu w Polsce, niemniej pewne jest to, że Torres EVT pojawi się w naszym kraju.


