KGM Torres EVT wjeżdża na rynek. Powitajcie taniego pickupa na prąd

Na rynek wjeżdża KGM Torres EVT, czyli elektryczny pickup wywodzący się z SUV-a. Co oferuje i ile kosztuje ten model?

KGM, czyli dawny SsangYong, cały czas inwestuje w nowe modele. Koreańska marka prezentuje pierwszego w pełni elektrycznego pickupa - jest nim KGM Torres EVT. To kuzyn Torresa EVX (SUV-a) oraz Torresa HEV. Co oferuje ten samochód i ile kosztuje?

KGM Torres EVT debiutuje na pierwszych rynkach. Ma być przede wszystkim przystępny cenowo

Nowy Torres EVT debiutuje w trzech wersjach. Wariant Style z napędem AWD kosztuje 39 000 euro, czyli około 165 360 zł bez VAT. Model Black Edge First Edition z napędem FWD wyceniono na 42 100 euro, czyli około 178 504 zł. Topowa konfiguracja K-Line z AWD kosztuje 43 750 euro, czyli około 185 500 zł. Kraj, w którym podano pierwszy cennik, to Włochy - stąd też przelicznik z euro. Polskie ceny mogą oczywiście wyglądać inaczej, ale nie spodziewajcie się wielkich różnic.

Wszystkie odmiany klasyfikują się jako pojazdy użytkowe N1, a to gwarantuje możliwość odliczenia podatku VAT. KGM zapewnia rozszerzoną gwarancje, a akumulator trakcyjny ma ochronę do przebiegu sięgającego 1 000 000 km.

KGM Torres EVT

Komfortowa kabina, spora paka. To ma być uniwersalny samochód

KGM Torres EVT oferuje 85 cm miejsca na nogi w drugim rzędzie oraz ponad metr wysokości wnętrza. Dzięki temu ma być jednym z bardziej komfortowych pickupów na rynku. Tylne siedzenia przesuwają się i odchylają. Deska rozdzielcza, taka sama jak w Torresie EVX, korzysta z dwóch ekranów o przekątnej 12,3 cala. System Athena 2.0 integruje Apple CarPlay, Android Auto oraz zestaw systemów ADAS.

KGM Torres EVT: akumulator LFP o pojemności 80,6 kWh, ponad 400 km zasięgu

Pickup korzysta z akumulatora LFP o pojemności 80,6 kWh. Zasięg sięga 420 km według WLTP. Przestrzeń ładunkowa ma wymiary 1345 na 1515 na 510 mm. Ładowność wynosi 530 kg, a uciąg sięga 1800 kg.

Ładowanie, zasilanie - tutaj jest sporo możliwości

Nowy Torres EVT ładuje się prądem przemiennym w systemie trójfazowym, co zajmuje nieco ponad 10 godzin. Szybkie ładowanie prądem stałym, od 10 do 80 procent, trwa 36 minut. Funkcja V2L pozwala zasilać elektronarzędzia i urządzenia bezpośrednio z akumulatora.

Koreańska marka nie pochwaliła się jeszcze dostępnością tego modelu w Polsce, niemniej pewne jest to, że Torres EVT pojawi się w naszym kraju.