KIA EV3 2025 wjeżdża na rynek z dobrą ceną. Czy konkurencja może się obawiać?

Nowa KIA EV3 2025 debiutuje w polskiej ofercie marki. Wiemy ile kosztuje i co oferuje. Czy konkurencja może się obawiać?

  • KIA EV3 to kompaktowy crossover na prąd
  • Ten model będzie konkurować między innymi z Volvo EX30
  • Atutem Kii będzie cena i wydajność

Koreańczycy są w grze. Platforma E-GMP otworzyła drzwi do świata zaawansowanych elektryków. Po sukcesie modelu EV6 i po przełomowym debiucie EV9 przyszedł czas na coś w nieco mniejszym rozmiarze. KIA EV3 2025 ujrzała światło dzienne już kilka miesięcy temu. Teraz poznaliśmy jej ceny. Ile kosztuje i co oferuje?

KIA EV3 2025 startuje od 166 900 złotych

Nie są to więc ceny, które zakładaliśmy (liczyliśmy, że kwota zbliży się do 150 000 złotych), ale bez wątpienia wyglądają dobrze. Pewne jest to, że Koreańczycy "podcinają" Volvo, a to może być doskonały ruch. Kwota proponowana przez Kię jest też niższa od propozycji Volkswagena (ID.3), czy Cupry (Born).

Za 166 900 złotych dostaniemy wersję Air z baterią o pojemności 58,3 kWh, która oferuje 436 kilometrów zasięgu na ładowaniu. Moc silnika elektrycznego to 204 KM.

KIA EV3 2025

W ofercie tego auta znajdziemy cztery wersje: Air, Earth, Business Line i GT-Line. Warto dodać, że ta ostatnia dostępna jest tylko z największą baterią o pojemności 81,4 kWh, oferującej zasięg do 605 kilometrów na jednym ładowaniu.

KIA EV3 2025 cennik

Takie flagowe wydanie tego modelu wyceniono na 222 400 złotych. Różnica względem bazowego wariantu jest więc duża, ale dostajemy też znacznie lepsze wyposażenie i większy akumulator.

Już standardowa wersja Air zapewnia wysoki standard wyposażenia

Tak naprawdę niczego tutaj nie brakuje. Są multimedia z ekranem 12,3 cala, dwustrefowa klimatyzacja, kamera cofania, smart key i adaptacyjny tempomat. Wycięto z niej jednak kilka przydatnych rzeczy, takich jak ładowarka indukcyjna, czy fotochromatyczne lusterko.

KIA EV3 wyposażenie

Dopiero wersji Earth dostajemy też system V2L i V2V, który pozwala na ładowanie/zasilanie zewnętrzych urządzeń i innych samochodów z baterii auta.

W wariancie Business-Line debiutują dodatkowe systemy wsparcia

Na pokładzie znajdziemy więcej elektronicznych asystentów, a także dodatkowe udogodnienia z zakresu komfortu. Wariant GT-Line, zamykający ofertę, zapewnia z kolei sportowy wygląd i oferuje w zasadzie wszystko, co ta marka ma na swoich półkach magazynowych.

KIA EV3 Business Line

KIA EV3 GT-Line

Bazowa KIA korzysta z uproszczonej platformy E-GMP

Zrezygnowano tutaj z instalacji 800V na rzecz wersji 400V. To wpływa na niższą cenę, ale też sprawia, że maksymalna moc ładowania spadła do 128 kW. Bagażnik nowej Kii EV3 2025 ma od 460 do 1200 litrów pojemności. Pod maską z przodu dodatkowo znajdziemy 25-litrowy schowek.

Źródło: KIA Polska