KIA EV4 2025. To będzie jeden z najbardziej odlotowych samochodów na rynku
Koreańczycy szykują samochód, który ciężko będzie przeoczyć na drodze. KIA EV4 2024 połączy kontrowersyjną i odważną stylistykę z przestrzenią i aerodynamiką. Zobaczcie czego można spodziewać się po tym modelu.
Samochody elektryczne przybierają coraz ciekawsze formy. Niektóre marki sięgają po nietypowe rozwiązania, łącząc pomysły z różnych segmentów. Takim modelem będzie KIA EV4 2025 - kombinacja crossovera i sedana, ubrana w odlotową stylistykę. Zobaczcie czego możemy spodziewać się po tym modelu.
KIA EV4 2025. W pół drogi pomiędzy segmentami
Koreańczycy kombinują i tworzą auta, które łączą wiele pomysłów. KIA EV6 jest fuzją crossovera, kombi i dużego hatchbacka. EV9 z kolei jest klasycznym dużym SUV-em, oferującym luksusowe wnętrze z "fotelami kapitańskimi" w drugim rzędzie.
Ta rodzina niebawem powiększy się o trzy kolejne modele. Ofertę otworzy KIA EV3 - mały crossover, plasujący się w segmencie samochodów kompaktowych. EV5, pokazana już kilka tygodni temu, to "światowy model", który ma połączyć dobrą cenę i wysoką wydajność.
KIA EV4 będzie tutaj wyjątkowa. Można powiedzieć, że to odpowiedź na IONIQ-a 6 i Volkswagena ID.7. Przynajmniej wizualnie, gdyż będzie to duży sedan o nietypowo narysowanej tylnej części nadwozia.
Nasi koledzy z motor.es przygotowali wizję tego auta, zbliżoną do produkcyjnego modelu. Ten ma ujrzeć światło dzienne bliżej 2025 roku. Bez kontrowersji się tutaj nie obędzie - o ile pas przedni wygląda ciekawie, o tyle długi i unikalny tył mogą nieco zaskoczyć.
A co znajdziemy tutaj pod nadwoziem?
Nie spodziewajcie się niespodzianek. Po pierwsze - KIA postawi zapewne na swoją sprawdzoną konstrukcję E-GMP. To platforma, którą od podstaw stworzono na potrzeby samochodów elektrycznych. Niesie to za sobą wiele zalet, w tym instalację 800V. To z kolei gwarancja bardzo szybkiego ładowania, nawet z mocą do 250-300 kW.
Domyślnie napęd trafia na tylne koła, ale wersje AWD też będą na pewno w grze. Istnieje też szansa, że tańsze warianty zyskają uproszczoną wersję tej konstrukcji, z instalacją 400V. To oznacza nieco niższą moc ładowania, ale też i lepszą cenę.
KIA do 2026 roku chce mieć duże portfolio aut elektrycznych
Wszystkie modele, od Kii EV3, przez EV4, EV5, EV6, aż po EV9, będą rdzeniem oferty tej marki. Do tego możecie doliczyć Kię Niro (bazowego elektryka) i samochody użytkowe, które niebawem ujrzą światło dzienne. Warto też wspomnieć, że KIA EV6 przejdzie w przyszłym roku duży lifting, który zmieni jej stylistykę zewnętrzną (zwłaszcza przód) i wnętrze.