KIA EV4 2026. Kompakt, który ma namieszać na rynku. Co oferuje?
Cel tego samochodu jest prosty: przybliżyć elektromobilność. KIA EV4 2026 ma łączyć oszczędność i wydajność z ciekawym designem i dobrym wyposażeniem. Poznajcie oficjalnie nowość tej koreańskiej marki.
To nie jest tak, że rynek samochodów elektrycznych nie rośnie. Nic bardziej mylnego. Pierwotne założenia były oczywiście zupełnie inne, niemniej elektryki zyskują z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc. Najbliższe miesiące będą szczególnie ważne i stanowią prawdziwy sprawdzian dla wielu producentów. Nowe normy emisji CO2 sprawiają, że udział pojazdów na prąd w sprzedaży musi wzrosnąć. To oznacza, że ich ceny będą też obniżane, a atrakcyjne finansowania przybliżą takie samochody klientom. Tu właśnie pojawia się KIA EV4 2026, czyli elektryczny kompakt tej koreańskiej marki.
Nowy model ma uzupełnić ofertę i stworzyć alternatywę dla wszechobecnych SUV-ów. Dostaniemy dwie wersje nadwoziowe i dwie baterie do wyboru. Czego możemy spodziewać się po tym samochodzie?
KIA EV4 2026 korzysta z potencjału platformy E-GMP. Koreańczycy postawili tutaj na prostsze rozwiązania
Zgodnie z naszymi przewidywaniami, KIA EV4 jest mocno spokrewniona z modelem EV3. Tak jak i ona korzysta z platformy E-GMP w uproszczonej wersji z napędem na przednie koła. Postawiono tutaj także na instalację 400V, która pozwala na obniżenie ceny, ale nie oznacza rezygnacji z solidnej specyfikacji.
Do wyboru mamy dwie baterie. Mniejsza oferuje 58,3 kWh pojemności, większa 81,4 kWh. Obydwie łączą się z silnikiem o mocy 204 KM. Sprint do setki zajmuje odpowiednio 7,4 i 7,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h.
To wszystko dostajemy w bardzo odważnie narysowanym samochodzie, który wiernie odzwierciedla prototyp z ubiegłego roku. Linia nadwozia i "płaski" front umożliwiły uzyskanie niskiego współczynnika oporu powietrza (wynosi on 0,23).
Jak dobrze wiemy aerodynamika jest kluczem do sukcesu w elektrykach. Tutaj oznacza to 430 kilometrów zasięgu w wersji 58,3 kWh i 630 km w wariancie 81,4 kWh.
Jakie wymiary ma KIA EV4?
Wersja sedan ma 4730 mm długości, zaś hatchback 4430 mm. Obie dzielą ten sam rozstaw osi na poziomie 2820 mm. Pojemność bagażnika w wariancie sedan to 490 litrów, hatchback zapewnia zaś 435 litrów przestrzeni ładunkowej.
Wnętrze i wyposażenie są tutaj kluczem do sukcesu
Kokpit rozwija koncepcję wizualną znaną z modelu EV3. Znajdziemy więc tutaj 12,3-calowy ekran wskaźników, 5,3-calowy wyświetlacz klimatyzacji i 12,3-calowy ekran multimediów. W standardzie znajdziemy oczywiście łączność z siecią, która też zapewni możliwość aktualizowania auta OTA (Over-The-Air).
KIA podkreśla, że we wnętrzu postawiono na jasne i ładne materiały wykończeniowe, a jakość tworzyw jest na wysokim poziomie. Prosty design wnętrza, z dwuramienną kierownicą i minimalistyczną deską rozdzielczą, może wpaść w oko.
KIA EV4 2026 - ładowanie i możliwości
Maksymalna moc ładowania DC nie jest znana, ale od 10 do 80% ten proces ma zajmować 31 minut. Można więc założyć, że mowa o przedziale 130-150 kW. Z kolei ładowarka pokładowa zapewnia moc ładowania z AC na poziomie 11 kW.
W standardzie dostępna jest też funkcja Vehicle-to-Load (V2L) o mocy 3,6 kWh do wykorzystania podczas ładowania urządzeń zewnętrznych wewnątrz auta i na zewnątrz, a także funkcja Vehicle-to-Grid (V2G) o mocy 10 kWh.
Zawieszenie z przodu wykorzystuje kolumny McPhersona, z tyłu jest wielowahaczowe. W połączeniu z pierwszym w klasie zastosowaniem w amortyzatorach zaworów trzeciej generacji „SFD3”, które reagują na częstotliwość drgań i z tulejami zawieszenia Hydro G, zawieszenie EV4 emituje mniej hałasu i wibracji podczas pracy i zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności.
Ulepszona geometria przedniego zawieszenia i wzmocnienie nadwozia w kluczowych miejscach poprawiają stabilność EV4 na zakrętach i zapewniają dynamiczne reakcje. O 50% zmniejszony wpływ nierówności na układ kierowniczy zapewnia jego bardziej bezpośrednie
działanie i poprawia wrażenia z jazdy.
Co znajdziemy w wyposażeniu EV4?
Koreańczycy stawiają na wysoki standard wyposażenia. Na pokładzie pojawi się cały przekrój rozwiązań, które mają być atrakcyjne dla klientów:
- Najnowsze systemy z rodziny ADAS
- Pierwsze w klasie zastosowanie technologii Highway Driving Assist 2 (HDA2)
- Pakiet Driving F+ (Drive Wise) zapewnia zaawansowane możliwości wykrywania przeszkód
- Zoptymalizowana i wzmocniona konstrukcja nadwozia, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa
- Kia EV4 została zaprojektowana tak, aby uzyskać 5 gwiazdek w teście Euro NCAP (z opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa zawierającymi pakiet Driving F+), 5 gwiazdek w teście US NCAP, maksymalną ocenę w teście IIHS
KIA EV4 dotrze do nas z dwóch fabryk
Wersja sedan dotrze do nas z zakładu w Korei Południowej, zaś hatchback wyjedzie z fabryki na Słowacji. Premierę na rynku zaplanowano na marzec, a sprzedaż ruszy w połowie roku.