KIA EV4 2026. Nie tylko hatchback, ale i szokujący sedan. To ciekawy pomysł

Klasyczny i ciekawy wizualnie hatchback oraz zaskakujący pod wieloma względami sedan - przed Wami KIA EV4 2026, czyli nowość koreańskiej marki. Zobaczcie co ją wyróżnia.

Już za kilka dni Koreańczycy odkryją karty i zaprezentują swoją rozbudowaną gamę samochodów elektrycznych. Już teraz jednak pochwalili się jedną z premier, czyli nowym kompaktowym modelem. KIA EV4 2026 będzie dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych i ma cechować się świetnym zasięgiem. Co o niej wiemy?

KIA EV4 2026, czyli atak na segment kompaktów. Konkurencja nie może spać spokojnie

Postawiono tutaj na dość ciekawą i zarazem prostą koncepcję. Obok klasycznego hatchbacka w gamie EV4 pojawi się też sedan, z bardzo nietypowym tyłem. Jest on mocno "wyciągnięty" i ma charakterystycznie łagodnie poprowadzoną linię szyby. Dlaczego zdecydowano się na taki wariant?

Oczywiście chodzi o aerodynamikę. W elektryku jest to kluczowa kwestia, a tutaj współczynnik oporu powietrza ma być na bardzo niskim poziomie. To przełoży się na większy zasięgi na wyższą wydajność samochodu.

Koreańska marka póki co jest mocno oszczędna w dzieleniu się detalami na temat tego modelu. Wiemy jednak, że KIA EV4, podobnie jak EV3, wykorzysta architekturę 400V i będzie przednionapędowa. Zmodyfikowana wersja platformy E-GMP jest tańsza w produkcji, co pozwala na obniżenie ceny samochodu.

KIA EV4 2026

Pod nadwoziem znajdziemy najprawdopodobniej baterie i silniki znane z EV3. Ofertę otworzy tutaj najprawdopodobniej akumulator o pojemności 58,3 kWh, zaś półkę wyżej stanie wariant z baterią 81,4 kWh. Obydwa wykorzystają 204-konny silnik elektryczny.

Pod kątem wymiarów może być nieco dłuższa od modelu EV3, choć w praktyce nie będzie to tutaj miało większego znaczenia. KIA EV3 teoretycznie jest traktowana jako model z pogranicza segmentu B i C, tymczasem tutaj mamy mieć do czynienia z pełnoprawnymi kompaktami.

To nie jedyna nowość Koreańczyków

Podczas wydarzenia EV Day poznamy też europejską wersję SUV-a EV5 (jest to odpowiednik Kii Sportage), a także prototyp zapowiadający model EV2. Będzie to oczywiście kuzyn Hyundaia Instera, czyli mały miejski samochód, stworzony z myślą o jeździe po wielkich zakorkowanych aglomeracjach.

Ciekawą nowością będzie również KIA PV5, czyli pierwszy model z elektrycznej rodziny PBV. Mowa tutaj o dostawczakach i vanach, opracowanych od podstaw jako auta elektryczne.

W tym roku, obok samochodów na prąd, na drogi wyjedzie też KIA Sportage po liftingu, a także KIA K4, która ma zastąpić w Europie Ceeda.