Ma jeszcze większy zasięg i unikalną stylistykę. Koreańczycy poprawiają swój bestseller
Zdobyła tytuł samochodu roku i przetarła szlak dla całej gamy nowych modeli. Teraz przyszedł czas na pierwszy duży lifting. KIA EV6 2025 ma nową stylistykę i szereg poprawek, dzięki którym będzie lepszym samochodem. Koreańczycy skupili się na najważniejszych elementach. Co nowego znajdziemy na pokładzie?
Ten samochód pokazał, w jakim kierunku zmierza koreański koncern. KIA EV6 2025 teraz stawia kolejny krok i wprowadza dokładnie to, czego oczekiwali klienci tej marki. A zmian tutaj nie brakuje i sprawiają one, że elektryczny crossover staje się dużo bardziej wyrafinowany i dopracowany. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.
KIA EV6 2025. Nowa stylistyka zwraca na siebie uwagę
To największa zmiana w tym samochodzie i naprawdę ciężko ją przeoczyć. EV6 zyskała całkowicie przeprojektowany pas przedni, z nowymi lampami. Te nawiązują swoją linią do modeli EV5 i EV9. Dzięki temu cała gama elektrycznych samochodów marki jest spójna wizualnie i atrakcyjna.
Oczywiście Koreańczycy postawili także na nowy projekt zderzaków z przodu i z tyłu. Tył zyskał również delikatnie odświeżone lampy, które mają nieco "ostrzejszą" sygnaturę świetlną. Warto też zwrócić uwagę na geometryczne wzory felg, które wprowadzono wraz z modelem EV9. Tutaj pasują one bardzo dobrze.
Poza tym drobne zmiany zajdą w gamie dostępnych lakierów. W palecie pojawi się matowy niebieski i matowy złoto-srebrny odcień. Tym samym stworzenie ciekawej konfiguracji nie będzie tutaj problemem.
Wnętrze także ewoluowało
Nie jest to gruntownie przeprojektowany kokpit, ale odświeżono go w widoczny sposób. Przede wszystkim KIA postawiła tutaj na nowe ekrany zegarów i multimediów, wciąż ukryte pod zakrzywioną obudową. Jest też zupełnie nowa dwuramienna kierownica, stylistycznie nawiązująca do EV9 i do nadchodzących modeli z tej rodziny, z EV3 na czele.
Warto też zwrócić uwagę na kolorystykę kokpitu. Błyszczące plastiki piano black są już przeszłością. KIA EV9 zapoczątkowała nowy trend, który stawia na matowe materiały o przyjemnej fakturze. To wszystko w połączeniu z jasną szaro-brązową kolorystyką daje przyjemny odbiór wnętrza.
KIA EV6 2025 zyskuje nową baterię o pojemności 84 kWh
Zastępuje ona dotychczasową największą, oferującą 77,4 kWh. Większa pojemność pozwoliła na zwiększenie zasięgu wersji RWD do 494 kilometrów. Maksymalna moc ładowania to wciąż 350 kW, a od 10 do 80% można doładować się w 18 minut.
Zmieniła się też moc silników. Tylnonapędowa wersja generuje 228 KM (168 kW) i 350 Nm. Wariant AWD, z dwoma silnikami, oferuje 325 KM (239 kW) i 650 Nm. W układzie jezdnym dopracowano przede wszystkim amortyzatory ze zmiennym stopnień tłumienia, reagującym automatycznie na frekwencję drgań.
Działa to na zasadzie zaworu, przez który przechodzi olej. W momencie zwiększenia drgań zawór pod ich wpływem zmienia pozycję, zapewniając lepszą amortyzację. Przy płynnych delikatnych wibracjach konstrukcja się usztywnia, zapewniając lepsze prowadzenie.
Nowością w Kii EV6 jest też system aktualizacji over-the-air dla całego oprogramowania samochodu. Dotychczas tyczyło się to tylko multimediów i nawgiacji, a teraz może wpłynąć na software sterujący napędem i wszystkimi elementami auta.
Ile kosztuje nowa wersja EV6?
Tego jeszcze nie wiemy, ale ceny powinniśmy poznać w najbliższych tygodniach.