KIA EV6 GT 2025 zapewnia 610 KM pod butem. Ba, jest nawet przez chwilę 655 KM!
Jeśli Hyundai IONIQ 5 N jest dla Was zbyt kontrowersyjny, a marzycie o bardzo szybkim elektryku, to KIA EV6 GT 2025 będzie idealną alternatywą. Oferuje bajery swojego koreańskiego kuzyna i ma dużo bardziej dystyngowany wygląd.
- KIA EV6 GT debiutuje w odświeżonym wydaniu
- Stylistyka tego auta jest dużo bardziej zachowawcza, niż design Hyundaia IONIQ-a 5 N
- Wyraźnie wzrosła moc, pojawiła się też "cyfrowa" skrzynia biegów
Wiele osób twierdzi, że Hyundai IONIQ 5 N wyznaczył nowy standard w świecie sportowych elektryków. Koreańczycy dali nam ogromne możliwości konfigurowania napędu, a ogromna moc sprawia, że osiągi naprawdę imponują. Jeśli jednak jest to dla Was zbyt wiele, a nie chcecie rezygnować z takiej mocy, to ciekawą alternatywą staje się KIA EV6 GT po liftingu.
Odświeżony model wygląda bardziej elegancko, ma niemal identyczną specyfikację (pod kątem mocy), a do tego zyskał wirtualną skrzynię biegów. Czego więcej można chcieć?
KIA EV6 GT 2025 dyskretnie sygnalizuje swoje możliwości
A te są naprawdę duże. Dotychczasowa wersja oferowała 565 KM. Teraz pod prawą nogą standardowo mamy 610 KM, a w trybie Boost na kilka chwil moc wzrasta do 655 KM. Moment obrotowy na poziomie 770 Nm sprawia, że przyspieszenie przy każdej prędkości jest bardzo dobre.
To wszystko opakowano w bardzo eleganckie nadwozie. Nowy pas przedni wyróżnia ten model, ale nie znajdziemy tutaj żadnych wielkich spoilerów i detali, które informowałyby innych o możliwościach tego samochodu. Koreański crossover wyróżnia się jedynie zielonymi zaciskami hamulcowymi, kubełkowymi fotelami i magicznym przyciskiem z napisem GT, ulokowanym na kierownicy.
Poza tym na pokładzie debiutuje Virtual Gear Shift, czyli system "symulujący" skrzynię biegów. EV6 GT zyskało też układ e-LSD. Nie znajdziemy tutaj za to szeregu opcji sterowania napędem, w tym możliwości podziału mocy między przednią i tylną osią. Dzięki temu stworzono pewną różnicę pomiędzy tymi samochodami, która może być plusem dla wielu osób.
KIA EV6 GT 2025 zyskała też większą baterię. Oferuje ona teraz 84 kWh pojemności, co przekłada się na większy zasięg. Dzięki instalacji 800V możliwe jest ładowanie z mocą do 350 kW, dzięki czemu postoje przy szybkich ładowarkach są naprawdę krótkie.
EV6 GT póki co debiutuje na rynku koreańskim. Europejska wersja ujrzy światło dzienne na początku przyszłego roku. Wtedy też poznamy jej dokładną specyfikację dla Starego Kontynentu.